دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1395 - 12:52
دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع :

سن سکته مغزی در ایران 10 سال جوان تر شده است

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع گفت: طبق بررسی‌های انجام شده سن ابتلا به سکته‌های مغزی در ایران 10 سال کمتر از کشورهای پیشرفته است.
کد خبر : 127067

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سمیرا ذبیحیان افزود: بر اساس مطالعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد روی بیش از 600 بیمار مبتلا به سکته مغزی طی سال‌های گذشته، شیوع این بیماری بیشتر و سن ابتلا به آن نیز کمتر از کشورهای عنوان شده است.


عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد بی‌توجهی به عادات غذایی، افزایش مصرف چربی و روغن، چاقی و کاهش فعالیت‌های فیزیکی را از علل شیوع سکته‌های مغزی و کاهش سن ابتلا به آن عنوان کرد.


وی با بیان اینکه سکته‌های مغزی در مردان شیوع بیشتری نسبت به زنان دارد، اظهار کرد: سکته‌های مغزی اغلب در سنین بالا رخ می‌دهد.


ذبیحیان گفت: بیشتر سکته‌های مغزی بر اثر آمبولی (لخته خون یا چربی) و گرفتگی‌های عروق مغزی رخ می‌دهد و بخش کمتری نیز بر اثر پارگی عروق ایجاد می‌شود.


دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع با اشاره به علائم مهم سکته‌های مغزی افزود: اختلال ناگهانی تکلم و دید، سردرد شدید ناگهانی و افت ناگهانی سطح هوشیاری از علائم سکته‌های مغزی است که در صورت مشاهده این علائم بیمار باید بلافاصله به بیمارستان ارجاع داده شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته