دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1394 - 14:00
حاشیه ای بر همایش هم اندیشی ملی چهره های استعدادهای درخشان، نخبگان و اعضای فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان

نخبگان، رو در رو با رییس دانشگاه آزاد اسلامی

عصر روز گذشته سالن استاد مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی میزبان چهره‌های استعداد درخشان دانشگاه آزاد بود و قرار بود آن‌ها رو در روی دکتر میرزاده دغدغه‌های خود را بازگو کنند.
کد خبر : 12701

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و بعد از گفتگوی خودمانی مجری و گپ استعدادهای درخشان دانشگاهی با یکدیگر، نوبت به دکتر کریم زارع ریاست باشگاه پژوهشگران نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی رسید تا گزارشی از علمکرد این باشگاه در اختیار ریاست دانشگاه و همچنین دانشجویان و نخبگان عضو باشگاه قرار دهد.


برنامه متفاوت برای نخبگان


دکتر زارع در سالنی سخنرانی می‌کرد که تمام صندلی‌هایش پر شده بود، دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه آزاد با شالی یک رنگ بر روی صندلی‌ها به نتیجه زحمات کشیده شده در یک سال گذشته در باشگاه نخبگان گوش فرا می‌دادند. ساعت از ۱۵ گذشته بود و خبری ازهیاهو در سالن نبود، همه با دقت به آمار ارقام ارائه شده از سوی ریاست باشگاه استعدادهای درخشان که بیشترین تلاشش در حوزه افزایش بودجه این سازمان بود نشسته بودند.


دکتر کریم زارع گفت: باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۹ هزار و ۱۷۷ نفر عضو فعال، هزار و ۱۷۲ طرح پژوهشی، تعداد ۴۶هزار و ۴۷۱ مقاله بوده و تعداد ۳هزار و ۷۶۳ مورد تسهیلات به اعضای باشگاه تاکنون ارائه کرده است. زارع همچنین از رشد ۵درصدی تولید علم اعضای باشگاه در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ۲۰۱۳ خبرداد.


وی هم چنین گفت باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با توجه با تأکید آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال گذشته و همچنین برنامه‌ها و تأکیدات دکتر میرزاده، برنامه متفاوتی را برای سال ۹۴ تدوین کرده است.


دیدار در جمعی صمیمانه


پس از صحبت‌های دکتر زارع نوبت به استعدادهای بر‌تر دانشگاه آزاد رسید. قرار بود ۷ نفر از آن‌ها به نیابت از تمامی حاضران در جلسه، دغدغه‌های دانشجویان استعداد درخشان را به گوش ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برسانند. ۷ نفر از آن‌ها فرصت ۳ دقیقه‌ای داشتند که البته هیچ کدام کمتر از پنج دقیقه صحبت نکردند و دکتر میرزاده هم با آرامش به صحبت‌ها گوش داد و درد دل هایی که قرار بود ۲۰ دقیقه طول بکشد تقریبا ۵۰ دقیقه زمان برد. آن‌ها خواستند دکتر میرزاده برای جذب استعدادهای درخشان در هیئت علمی دانشگاه آزاد تدبیری بیاندیشد، خواستند تا برای فرصت‌های شغلی بهتر آن‌ها چاره شود.


بعد از اتمام صحبت‌های آن‌ها نوبت به سخنرانی دکتر میرزاده رسید، مجری دعوت کرد که میرزاده با تشویق حضار برای ایراد سخنرانی به روی سن بیاید، اما دکتر از حضور به سن امتناع ورزید. سکوت در سالن حکمفرما شده بود که ناگهان مجری اعلام کرد دکتر میرزاده گفته‌اند چرا در میان کسانی که دغدغه‌های خود را اعلام کرده‌اند اثری از زنان استعداد درخشان دانشگاه آزاد نبود و باید زنان دانشگاهی نیز به نیابت از زنان استعداد درخشان دانشگاه آزاد چند کلامی با دکتر میرزاده صحبت کنند.


زنان را فراموش نکنیم


نوبت به خانمی رسید که سابقه ۱۷ ساله تدریس در دانشگاه آزاد را داشت، او با تشکر از دکتر میرزاده که زنان را فراموش نکرده است، خواست خودمانی و بدون خواندن از روی نوشته با دکتر هم کلام شود، تا ریاست دانشگاه سخنان وی را فراموش نکند، این استاد دانشگاه گفت اعتماد به گروه‌های استعداد درخشان باعث ایجاد ثروت برای دانشگاه می‌شود و باید به این دانشجویان اعتماد کرد.


بعد از صحبت‌های زنان استعداد درخشان نوبت به ریاست دانشگاه آزاد رسید که در میان تشویق حضار، روی سن حاضر شد.


دکتر میرزاده در همایش «هم اندیشی ملی چهره‌های استعدادهای درخشان، نخبگان و اعضای فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان» گفت: فعالیت‌های اقتصاد دانش بنیان، توسعه زیربناهای پژوهشی، ایجاد شهرک‌های علم و فناوری و مراکز رشد از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است. وی افزود: توسعه علمی و فناوری پس از انقلاب به حدی بوده که تنها دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۵۲ هزار مقاله فهرست شده و نمایه شده در پایگاه‌های بین المللی دارد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ایران توانسته در تولید جهانی علم جایگاه بالایی داشته باشد، اظهار داشت: اینجایگاه باعث عزت و افتخار کشور است و باید بتوانیم از این علم، استفاده جدی کنیم.


محور اصلی صحبت‌های دکتر میرزاده تولید ناخالص ملی و عدم نیاز به بیگانگان بود. در این دیدار خودمانی ریاست دانشگاه از دانشجویانش خواست که به تولید ناخالص ملی توجه کنند تا شرایط بهتری را برای کشور خود رقم بزنند.


دیدار رو در روی دکتر میرزاده و تجلیل از نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز آخرین تصاویری بود که توسط دوربین‌های عکاسان به ثبت رسید.


انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر میرزاده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته