دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1395 - 10:36
حافظی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

تخریب قبور هنرمندان، پای مدیرعامل بهشت زهرا را به شورای شهر کشاند

به دنبال تخریب قبور هنرمندان و پیشکسوتان در بهشت زهرا سوال در این مورد و حضور مدیر عامل بهشت زهرا برای توضیح پیرامون این اتفاقات در دستور کار کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران قرار می‌گیرد.
کد خبر : 126990

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در حالی که هنوز چند روز از آسیب‌رساندن به قبور پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال نگذشته بود خبر تخریب سنگ قبر محمدعلی سپانلو به سرعت در فضای مجازی پخش شد.


پس از انتشار این خبر و تصاویر مربوط به آن روابط عمومی بهشت زهرا عکسی را از مزار مرحوم سپانلو نشان می‌داد که به نظر می‌رسید به سنگ قبر او آسیبی وارد نشده است. این در حالی است که پیش‌تر سازنده نشان مزار سپانلو گفته بود یک هفته پس از نصب نشان مزار آن را با قلم و چکش سوراخ کرده‌اند و دو جای بالای سنگ‌نوشت را با فرز تراشیده بودند و در آخر هم روی مزار را یک جا سیمان کرده بودند.


رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره اتفاقات اخیر و اقداماتی که باید در این زمینه صورت گیرد به خبرنگار آنا گفت: به دنبال این موضوع مدیرعامل سازمان بهشت زهرا باید در کمیسیون حاضر شود تا در رابطه با اتفاقات اخیر (تخریب سنگ قبور هنرمندان و ورزشکاران) توضیحات لازم را ارائه کنند.


وی افزود: باید مشخص شود چه کسانی این کارها را انجام می‌دهند تا بتوانیم برای مقابله با آنها راهکاری مناسب بیندیشیم تا از بروز اینگونه اتفاقات در بهشت زهرا جلوگیری شود.


حافظی با بیان اینکه دعوت مدیرعامل بهشت زهرا در دستور کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر قرار می‌گیرد، عنوان کرد: باید به این موضوع رسیدگی کنیم به همین منظور یا بازدید میدانی از بهشت زهرا را در دستور کار خود قرار می‌دهیم یا از آقای توکلی مدیرعامل بهشت زهرا می‌خواهیم که حضوری در این باره توضیح دهند تا به موضوع رسیدگی شود.


به گزارش آنا پیش‌تر علی پروین پیشکسوت فوتبال از طرفداران استقلال و پرسپولیس درخواست کرده بود که با همکاری عامل یا عاملان تخریب سنگ قبور پیشکسوتان دو تیم را به دام بیندازند تا به صورت جدی با آنها برخورد شود.


این در حالی است که برادر زاده سپانلو (شبنم سپانلو) در پی تخریب قبر عموی خود در نامه‌ای که در اختیار یکی از خبرگزاری‌ها گذاشته عنوان کرده بود: دقیقا روزی که متوجه سیمان شدن کل مزار شدم با دفتر آقای توکلی تماس گرفتم و خواستم که با ایشان صحبت کنم. شرح واقعه را برای ایشان توضیح دادم گفتند با شماره‌های دیگری که مربوط به بازرسی است تماس بگیرم چندین بار تماس گرفتم تا توانستم با آقایی در بازرسی صحبت کنم چند دقیقه‌ای به من زمان بازگویی حادثه را دادند و بعد فرمودند اگر حتی یاقوت از هند روی سنگ نصب کرده باشید ما مسئولیتی نداریم. از این دست اتفاق‌ها می‌افتد که مثلا بیایند و روی مزار را کامل سیمان کنند و همین. نگفتند حتی ما سری به قطعه می‌زنیم یا بررسی می‌کنیم گفتند به ما مربوط نیست و مزار همان طور که در عکس‌ها پیداست کاملا تخریب شده و مسطح بود.


برادرزاده سپانلو به عکس جدیدی هم که روابط عمومی بهشت زهرا از سنگ قبر انداخته بود اعتراض داشته و عنوان کرده بود: ای کاش می‌دانستید که انتشار خبر تخریب سنگ مزار محمد علی سپانلو چقدر برایمان دردناک است که زحمت تکذیبش به گردن شما نمی‌افتاد. عاجزانه از شما خواهشمندم زخم ما را مرهم اگر نیستید نمک هم نپاشید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته