دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1395 - 08:26

فرمانده انتظامی استان ایلام: 96 گیت برای کنترل مدارک و خروج زائران از مرز، تعبیه شده است

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه 96 گیت برای کنترل مدارک و خروج زائران از مرز، تعبیه شده است، گفت: در دهه اول محرم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان تردد زائران از مرز بین المللی مهران حدود 26 درصد افزایش یافته است.
کد خبر : 126912
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سایت پلیس، سردار نورعلی یار با بیان اینکه در دهه اول محرم سال امسال 94 هزار و 949 زائر از مرز مهران تردد داشته‌اند، گفت: این آمار در مدت مشابه سال قبل 74 هزار و 912 نفر بوده است.


وی با اعلام اینکه مجموعه انتظامی استان همپای دیگر نهادها و دستگاه‌های خدمتگزار، برای میزبانی از زائران عتبات عالیات آمادگی کامل دارد، اظهار کرد: نیروی انتظامی، امسال تمام امکانات و زمینه‌های خدمتگزاری را برای برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره عظیم اربعین، فراهم ساخته است.


فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه تعداد 96 گیت برای کنترل مدارک و خروج زائران از مرز، تعبیه شده است ، گفت: این گیت‌ها به تناسب جمعیت، فعال می شوند.


وی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم امسال از خروج تعدادی کسانی که فاقد گذرنامه، ویزا و مدارک معتبر برای عبور از مرز بوده‌اند، جلوگیری شد، بیان کرد: خروج زائران از مرز صرفاً با گذرنامه و ویزای معتبر صورت می‌گیرد و از خروج افراد فاقد مدارک و مستندات قانونی، قطعاً جلوگیری می‌شود.


یاری افزود: افراد بایستی از به همراه داشتن گذرنامه و ویزای دیگران برای خروج از مرز جداً خودداری کنند چرا که صاحبان این مدارک باید شخصاً حضور داشته باشند و با مدارک و مستندات دیگران نمی‌توان از مرز خارج شد.


وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده گذرنامه و ویزای افراد غایب، اصل مدارک آنان ضبط و از خروج فرد یا افراد حامل این مدارک از مرز نیز جلوگیری می‌شود و متخلف یا متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: در پایانه مرزی مهران هیچ گونه اقدامی در خصوص صدور ویزا و گذرنامه صورت نمی گیرد و زائران بایستی از مبادی مربوطه و اعلام شده، گذرنامه و روادید معتبر خود را اخذ کنند و سپس روانه این مرز بین المللی شوند.


فرمانده انتظامی استان ایلام مرز بین المللی مهران را امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز زمینی کشور برای سفر به عتبات عالیات ارزیابی و تأکید کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات و خدمات مطلوبی در حوزه‌های زیرساختی این مرز به انجام رسیده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته