دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1395 - 17:03
در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی مطرح شد

استفاده بیش از 55 درصد از کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه از وام کم‌بهره/ عدم امکان تغییر رشته گرایش و محل قبولی در سند پذیرش

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی صبح امروز برگزار شد و هریک از روسای واحدها و شوراهای تخصصی این استان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه مسائل آموزشی، دانشجویی، پژوهشی، اداری مالی و ... ارائه کردند.
کد خبر : 126880

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام میرزایی نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی در این جلسه، به نقش نهاد نمایندگی در توسعه و تعمیق آگاهی و گسترش فضای معنوی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: «انتظار می‌رود با تقویت پیوند حوزه و دانشگاه، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری جزء خانواده دانشگاه آزاد اسلامی محسوب شوند و تنها نقش نظارتی نداشته باشند.»


او از مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا در صدور بخشنامه‌های فرهنگی جایگاه نهاد بیشتر تقویت شده و بخشی از بودجه فرهنگی دانشگاه در اختیار نهاد قرار گیرد.


تجدید نظر درباره واریز شهریه ثابت برای دانشجویان متقاضی مهمانی به واحد مبدا، در نظر گرفتن حق ویژه برای کارکنان تدارکات، بازنگری در آئین‌نامه کمیته انضباطی کارکنان از جمله مواردی بود که از سوی دکتر قاسم سامعی رئیس شورای اداری مالی استان آذربایجان غربی مطرح شد.


رئیس شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان این استان نیز خواستار آمایش جامع دانشگاهی برای از بین بردن رقابت میان واحدهای یک استان شد.


تأسیس مرکز زبان های خارجی، تقویت مراکز آموزش‌های کاربردی و برگزاری جشنواره سالانه ایده‌های نو در بحث دانش‌بنیان از دیگر مواردی بود که او در این جلسه مطرح کرد.


تعیین تکلیف بودجه پژوهشی واحدهای زیان‌ده


دکتر خوش‌بین، رئیس شورای تخصصی پژوهشی استان آذربایجان غربی نیز خواستار تعیین تکلیف بودجه پژوهشی واحدهای زیان‌ده شد و گفت: «از آنجایی که بودجه پژوهشی این واحدها از بودجه دانشگاه تأمین می‌شود نیاز است تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا بودجه پژوهشی برای انجام امور پژوهشی در زمان مناسب در اختیار این واحدها قرار گیرد.»


افزایش ظرفیت اساتید راهنما برای برخی رشته‌ها و تجدید نظر در مورد نمره مقالات، بازنگری در قیمت غذای دانشجویی، تسریع در تسویه حساب و صدور تأییدیه ریز نمرات به صورت الکترونیکی از دیگر مواردی بود که او به آن اشاره کرد.


رئیس شورای عمرانی استان آذربایجان غربی نیز مسئله برقراری حق فنی برای کارکنان بخش عمران و بکارگیری نیروهای متخصص برای تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها را در این جلسه مطرح کرد.


رقیه وحدت، رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته نیز در این جلسه گفت: «بهتر است ضمن تقویت کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه زنان از حضور زنان فرهیخته در شورای جذب اعضای هیات علمی و مدیریتی استان بیشتر استفاده شود.»


تسریع در تخصیص ردیف بودجه و شفاف‌سازی آئین‌نامه‌های مربوط به شورای راهبردی زنان فرهیخته از دیگر مواردی بود که از سوی او در این جلسه مطرح شد.


دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه‌ریزی و شورای اقتصاد دانش‌بنیان نیز به ابلاغ تدوین بودجه سال 96 اشاره کرد و گفت: «انتظار ما از همه مسئولان این است که که در پیش‌بینی هزینه‌ها نهایت دقت را داشته باشند. دوشنبه هفته آینده در همین رابطه کارگاهی آموزشی خواهیم داشت.»


اندوخته مثبت مالی دانشگاه آزاد اسلامی استاان آذربایجان غربی


دکتر مرتضی احسانی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گزارشی از وضعیت مالی واحدهای استان آذربایجان غربی ارائه کرد و گفت: «در پایان سال مالی 94 ، اندوخته مالی این استان 37درصد افزایش داشته است.»


او تسهیلات ارائه شده به کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در 3 سال گذشته را در دوران این دانشگاه بی‌نظیر دانست و گفت: «ظرف کمتر از 2 سال بیش از 55‌درصد از کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه از وام کم‌بهره استفاده کرده‌اند که ارائه چنین تسهیلاتی در مقایسه با سازمان‌های دیگر کم‌نظیر است.»


احسانی افزود: «در مجموع دانشگاه آزاد اسلامی از محل اعتبارات بانک ملی و دانشگاه بیش از 2 هزار میلیارد تومان وام در اختیار کارکنان دانشگاه قرار داده است.»


برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگی همزمان با اجلاس هفتاد و یکم


دکتر سیدطه هاشمی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: «وظیفه اصلی نهاد نظارتی و هدایتی است که کار اجرایی نیز بخشی از مسئولیت هدایتی را شامل می‌شود و همه فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در همه حوزه‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری است.»


او به تاکید مقام معظم رهبری درباره راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌‌ها اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه به صورت مبنایی عمل کرده و در لایه‌های مختلف دانشگاه اقدام به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی کرده است.»


او درباره اجلاس هفتاد و یکم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «این اجلاس با شعار دانش، فرهنگ و اقتصاد برگزار می‌شود، اما تم آن فرهنگی است. با توجه به اینکه پیوست فرهنگی ابلاغ شد، در این اجلاس به مسائلی نظیر نحوه برنامه‌ریزی واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی و توجه آنها به پیوست فرهنگی بررسی می‌شود و واحدها باید گزارشی در این زمینه ارائه کند.»


هاشمی افزود: «همزمان با اجلاس هفتاد و یکم نمایشگاهی نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگی واحدها در حاشیه این اجلاس برگزار می‌شود و واحدها باید ایده‌های فرهنگی،هنری و اجتماعی خود را به محصول در شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کنند.»


تغییر در رشته گرایش و شهر محل قبولی در سند پذیرش به هیچ عنوان قابل قبول نیست


دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت واحدهای استان آذربایجان غربی ارائه کرد و گفت: «خوشبختانه این استان به تعهدات خود در زمینه جذب اعضای هیات علمی عمل کرده و 98درصد تعهداتش تا‌کنون محقق شده است.»


او افزود: «از 803 عضو هیات علمی، 763 نفر برای دریافت کد شناسه ثبت‌نام کردند. دریافت کد شناسه می‌تواند بر روی نظارت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها در زمینه دروس ارائه شده، برنامه‌ریزی برای آنها، تصمیم‌گیری بهتر و... تاثیر بسیاری داشته باشد.»


حسین‌زاده لطفی گفت: «هیچ یک از واحدها مجاز به ثبت‌نام داوطلبان بدون سندپذیرش نیستند، تغییر در رشته گرایش و شهر محل قبولی نیز در سند پذیرش نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته