دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1395 - 08:35
در گفت‌و‌گو با آنا؛

سعید برخورداری: هندبال به قهقهرا می‌رود و مسئولان فکری نمی‌کنند/با این شراطی تیم ملی در آینده نخواهیم داشت

دوازه بان تیم ملی هندبال گفت: در این چندسال اخیر وضعیت اقتصادی مملکت تمامی اسپانسرها را فراری داده و هیچ کس حاضر نیست در لیگ هندبال سرمایه گذاری کند و همین امر باعث شده که تیم‌های کمی تشکیل شود و برخی ملی پوشان هم بدون تیم بمانند.
کد خبر : 126877

به گزارش گروه ورزشی آنا، هندبال ایران حال و روز خوشی ندارد و روزهای سختی را سپری می کند. وضعیت لیگ برتر هندبال مشخص نیست و تیم‌ ملی هم فعالیتی ندارد. در این شرایط بسیاری از ملی پوشان تیم ندارند و بارها از وزارت ورزش و وزیر خواستند تا به داد این رشته مظلوم برسد. البته وضعیت فدراسیون هم مبهم است و با توجه به استعفای مهدوی از ریاست فدراسیون اوضاع این رشته روز به روز بدتر می شود.


سعید برخورداری دروازه‌بان تیم‌ملی هندبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره وضعیت فعلی هندبال ایران گفت: «متاسفانه در این چند وقت برگزاری لیگ با چالش بسیار زیادی روبه رو شد. ابتدا قرار بود لیگ نیمه دوم شهریورماه تشکیل شود که به تعویق افتاد و به مهرماه موکل شد اما باز هم به دلیل بی برنامگی و بی نظمی ها این تاریخ به 21 آبان ماه موکل شد که امیدوارم این زمان دیگر تغییر نکرد و لیگ ما برگزار شود.»


وی ادامه داد: «متاسفانه هم اکنون بعضی از ملی پوشان تیم ندارند و به دلیل وضعیت لیگ هندبال منبع درآمدی هم ندارند. در این چندسال اخیر وضعیت اقتصادی مملکت تمامی اسپانسرها را فراری داده و هیچ کس حاضر نیست در لیگ هندبال سرمایه گذاری کند و همین امر باعث شده که تیم‌های کمی تشکیل شود و برخی ملی پوشان هم بدون تیم بماند. از طرفی ملی پوشانی هم که اکنون در برخی تیم ها هستند مبلغ قراردادهایشان به قدری پایین است که کفاف زندگی شان را نمی دهد.»


دروازه‌بان تیم ملی هندبال تاکید کرد: «اگر ما به دنبال یک تیم هندبال پویا هستیم باید استارت آن را در لیگ برتر بزنیم و شرایط آن را سر و سامان بدهیم. آن زمان که مهدوی به عنوان رئیس فدراسیون بود چند اسپانسر جذب کرد که همه آنها با رفتن او از هندبال کناره گیری کردند. متاسفانه تعداد تیم‌هایی که هم اکنون در لیگ هندبال وجود دارند بسیار کم است و برخی ملی‌پوشان هم حتی سال گذشته پول نگرفتند و مجبور شدند به صورت مجانی بازی کنند. این شرایط به طور حتم آینده هندبال را به قهقهرا می برد و اگر مسئولان این موضوع را جدی نگیرند در آینده تیمی به نام هندبال وجود نخواهد داشت.»


برخورداری همچنین در مورد وضعیت فعلی‌اش گفت: «من با تیم هندبال سپاهان قرارداد داشتم اما به دلیل سربازی‌ام با آن تیم فسخ کردم و قرار است امسال در تیم نیروی زمینی فعالیت کنم. متاسفانه برخی از ملی پوشان تنها منبع درآمدشان از همین هندبال بوده که حالا با این شرایطی که به وجود آمده حتی توانایی پرداخت مخارج خانواده هایشان را هم ندارند. سال گذشته تیم ملی قربانی اختلافات شد و شاید در آن زمان مهدوی می‌توانست کمی او‌ضاع را سر و سامان دهد اما اختلافات باعث شد تیم به جام جهانی صعود نکند و تنها در این اختلاف ما ضربه خوردیم چرا که مربی تیم پولش را گرفت و به کشورش برگشت و ما بازیکنان ضربه خوردیم.»


دروازه بان تیم ملی هندبال اظهار کرد: «به نظرم شرایط فعلی هندبال به گونه ای شده است که باید تیم ها و بازیکنان با یکدیگر کنار بیایند. به هر حال تیم ها باید شرایط بازیکنان را درک کنند و با آنها کنار بیایند و بازیکنان هم در مورد مبلغ قراردادهایشان کوتاه بیایند تا شرایط فعلی هندبال ایران بهبود پیدا کند. به هر حال در هر دوره ای اختلافاتی وجود داشته در زمان کوزه گری ما شرایط و سختی های خاص خودمان را داشتیم و حالا در این شرایط هم مشکلات خودمان را داریم. به هر حال وجود سرپرست در راس فدراسیون نمی تواند همه امور را سر و سامان بدهد چرا که به همه جزییات واقف نیست. به هر حال جامعه هندبال باید دست در دست هم بدهند تا بیشتر از این متضرر نشوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته