دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1395 - 16:41
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

ساعت تربیت بدنی برای دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم افزایش می‌یابد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ساعت تربیت بدنی برای دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم افزایش می‌یابد.
کد خبر : 126870

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهرزاد حمیدی اظهار کرد: از سال آینده یک ساعت به درس تربیت بدنی پایه یازدهم و سال بعدی 2 ساعت درس تربیت بدنی به پایه دوازدهم اضافه می‌شود.


وی افزود: طبق پیش بینی‌هایی که بر اساس آمار نیروهای بازنشسته داریم طی 2 سال آینده حدود 4 هزار نفر کمبود نیرو خواهیم داشت.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مکاتباتی با دانشگاه فرهنگیان و مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش برای جذب نیروی انسانی داشته‌ایم تا در سهمیه هایی که پیش بینی می‌شود، هم در پذیرش دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و هم در سهمیه‌هایی که از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می شوند این کمبود نیروی انسانی را مد نظر قرار دهند.


حمیدی ادامه داد: سه ساعت از سایر دروس در متوسطه دوم کم شده و به درس تربیت بدنی اضافه شده که ساعات آن به 6 ساعت رسیده است و باید بر اساس نیازسنجی‌ها و فاصله‌ای که ایجاد شده است نیروی انسانی متخصص به کار گرفته شود.


وی گفت: در سال تحصیلی جدید طرح «مدرسه قهرمان» و «کانون قهرمان» را کلید می‌زنیم و طرح مسابقات ورزشی مدارس که سال گذشته در چند رشته بطور آزمایشی اجرا کردیم و امسال در همه رشته‌ها طرح مدرسه قهرمان و کانون قهرمان را اجرا می‌کنیم.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: رشته‌هایی که امکان اجرای آن در مدارس وجود نداشته باشد به صورت کانون قهرمان و رشته‌هایی که امکان اجرای آن در مدارس وجود دارد به صورت مدرسه قهرمان اجرا می‌شود.


وی افزود: طی سال‌های گذشته روی این طرح‌ها مطالعاتی صورت گرفته و بعد از اجرای موفقت آمیز آن به صورت آزمایشی، امسال به صورت رسمی در همه مدارس اجرا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته