مهم‌ترین دغدغه ارزشیابی دانش آموزان از زبان رئیس مرکز سنجش

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش صحت و دقت تولید نمره را یکی از دغدغه‌های حوزه ارزشیابی برشمرد و گفت: یکی از مشکلات در حوزه ارزشیابی‌ها عدم تناسب ارزشیابی‌های انجام شده توسط معلمان با سوالات استاندارد امتحانات نهایی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرسول عمادی به اقدامات مختلف حوزه سنجش اشاره کرد و گفت: زیر نظام پژوهش و ارزشیابی جهت تدوین بودجه 96 در حال پیگیری است که می‌تواند نقش مهم وموثری را در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ایفا کند.


رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: ارزشیابی تحصیلی در پایان هر یک از دوره‌های تحصیلی بر اساس سند تحول بنیادین به صورت نتیجه محور و طی دوره‌های تحصیلی نیز به صورت فرآیند محور و به صورت ارزشیابی‌های تکوینی و پایانی توسط معلمان در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی و ... صورت می‌پذیرد.


وی با تاکید بر اهمیت فرآیند ارزشیابی و لزوم آماده سازی معلمان، عنوان کرد: ارزشیابی گویا کردن یک نمره صامت است و می‌تواند توانایی‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان را مشخص کند.


عمادی افزود: در بحث سخت افزارها و سامانه‌های الکترونیکی برنامه‌های خوبی در حوزه سنجش و ارزشیابی انجام شده و برخی نیز در حال انجام است.


وی صحت و دقت تولید نمره را یکی از دغدغه‌های حوزه ارزشیابی برشمرد و گفت: یکی از مشکلات در حوزه ارزشیابی‌ها عدم تناسب ارزشیابی‌های انجام شده توسط معلمان با سوالات استاندارد امتحانات نهایی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا