دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1395 - 15:35

«الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا» رونمایی می‌شود

درحاشیه یکصدوششمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدوی که باموضوع « کودکان آنلاین؛ تاثیر فضای مجازی برذهن وروان کودکان ونوجوانان» برگزار می‌شود، ازکتاب چهارم «قبیله لعنت؛ الیگارشی حاخامی، تلمود وکابالا» چهارمین کتاب ازمجموعه کتاب‌های «قبیله لعنت» نوشته اسماعیل شفیعی سروستانی رونمایی می‌شود.
کد خبر : 126832

به گزارش گروه فرهنگی آنا، گسترده و عمومی شدن مفاسد و رذایل و گشوده شدن دست نیروهای خبیث شیطانی (جنّ و انس)، از نتایج اوّلیه‌ی تصوّف کابالایی و تأسیس جهان تک‌حکومتی شیطانی، نتیجه‌ی غایی آن به شمار می‌آید.


از آنجا که ابتلاء به ماتریالیسم نظری و عملی و آلودگی به نجاسات فیزیکی و متافیزیکی و اشتغال به عمل حرام، مجال حضور و عمل شیاطین را در ساحت‌های مختلف حیات انسان‌ها فراهم می‌آورد، کابالیست‌ها، به صورت سازمان‌یافته، طیّ چهارصد سال اخیر، بزرگترین نقش را در منحرف ساختن جان، ذهن، زبان و جسم ساکنان زمین از آموزه‌های دینی ادیان الهی و آسمانی ایفا کرده‌اند.


جای آن است تا پرسیده شود این ایدئولوژی غیرالهی و پشتوانه‌ی شیطانی آن یعنی علوم خفیّه و فنون ساحری (میراث سامری و مصریان عصر باستان) چگونه از شرق خارج و به اروپا منتقل شد؟


آنچه که در کتاب قبیله‌ی لعنت 4 بیان شده است، مبانی فکری یهودیّت در قرون کهن و معاصر است که در میان آنها، خاخام‌ها، کتاب تلمود و عقاید کابالا جایگاه ویژه‌ای دارد.


شفیعی سروستانی با محوریت قرار دادن نقش ابلیس در میانه‌ی این غوغا، به شرح جریان‌های رفته بر یهودیّت از دیرباز تا کنون پرداخته است.


یکصدو ششمین نشست مهدوی درتاریخ پنجشنبه 29 مهر درسالن سوره ، واقع درخیابان سمیه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ساعت 14:30 با حضور اساتید وصاحبنظران برگزار میشود . حضور برای عموم آزاد است.


انتهای پیام/

برچسب ها: منتشر شد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته