دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1395 - 15:07
از سوی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت

ابلاغ شیوه نامه اعطای امتیازات جدید به جانبازان و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر مرتضی احسانی، معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی شیوه نامه اعطای امتیازات جدید به جانبازان و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.
کد خبر : 126811

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه‌آزاد اسلامی، براساس این بخشنامه در صورت صدور مجوز به‌کارگیری نیروی انسانی جدید، با وجود ممنوعیت استخدام در دانشگاه‌آزاد اسلامی، 25درصد از نیازهای استخدامی و تامین نیروی انسانی در دانشگاه به خانواده‌های شاهد، جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان 25درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک سال و بالای یک سال اسارت، اسرا و خواهر و برادر شاهد اختصاص خواهد داشت.


همچنین 5درصد سهمیه استخدامی به رزمندگان با سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و نیز فرزندان جانبازان زیر 25درصد و آزادگان کمتر از یک سال اسارت اختصاص خواهد یافت.


طبق این شیوه نامه 100درصد حقوق و مزایا اعم از مستمر و غیرمستمر شاهد، جانبازان و آزادگان از پرداخت مالیات معاف هستند.


جذب و استخدام حداقل 10درصد عضو هیات علمی دانشگاه از بین جامعه ایثارگران


براین اساس جذب و استخدام حداقل 10درصد عضو هیات علمی دانشگاه از بین جامعه ایثارگران شامل رزمندگان با بیش از شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای 25درصد، آزادگان شامل سه سال اسارت، فرزندان جانبازان بالای 50درصد، فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بیش از سه سال اسارت که دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی مورد تایید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان وآموزش پزشکی هستند، با رعایت همه ضوابط و مقررات دانشگاه و با طی کردن مراحل جذب با تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.


طبق بخشنامه واحدها موظف‌اند بازخرید مرخصی استحقاقی و عملیاتی استفاده نشده شهدا و مفقودان را به ازای هر ماه طلب مرخصی آنان معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایای دریافتی آن‌ها محاسبه و به وراث قانونی پرداخت کنند. مرخصی استحقاقی آزادگان شاغل در طول ایام اسارت نیز که برابر ماده 13 قانون حمایت از آزادگان سنوات خدمتی آنان دو برابر محاسبه و ذخیره شده است پس از استعلام از بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق اداره کل ایثارگران دانشگاه قابل پرداخت خواهد بود.


همچنین اعطای امتیازات پاداش سنوات خدمت دیپلم به وراث قانونی شهدا و مفقودان زیردیپلم و احتساب مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر به وراث قانونی شهدا و مفقودان دارای مدرک دیپلم و بالاتر با ارائه گواهی از بنیاد شهید و امور ایثارگران همانند جانبازان و آزادگان اجرا و امتیازات مطابقت داده خواهد شد.


امکان بازگشت به کار جانبازان و آزادگان


در بخشی دیگر از این بخشنامه درباره بازگشت به کار جانبازان و ازادگان آمده است: «بررسی درخواست بازگشت به کار جانبازان و آزادگانی که با دانشگاه قطع همکاری کرده‌اند، به استثنای کارکنانی که براساس آرای کمیته‌های انضباطی از خدمت در دانشگاه اخراج شده‌اند،کارکنانی که برابر ضوابط و مقررات سازمان تامین اجتماعی به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند و نیز کارکنانی که با بازخرید سنوات خدمتشان با پرداخت بیش از یک ماه حقوق و مزایا موافقت و بازخرید شده‌اند صرفا برای یک بار با اعلام مراتب به اداره کل منابع انسانی و سیاست‌های رفاهی دانشگاه و پس از موافقت شورای اداری و مالی دانشگاه در سازمان مرکزی امکان‌پذیر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته