دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1395 - 15:20
مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌و‌گو با آنا:

ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان کشوری از اول آبان آغاز می‌شود

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز شنبه (اول آبان ماه) خبر داد و گفت: ثبت نام وام ضروری تا پایان آبان ماه ادامه دارد.
کد خبر : 126808

عباس رشیدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد ثبت نام وام ضروری بازنشستگان اظهار کرد: مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز شنبه اول آبان ماه ۹۵ آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.


وی افزود: بازنشستگان می‌توانند از تاریخ یکم آبان ماه با توجه به ضوابط اعلام شده، به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir مراجعه و درخواست دریافت وام ضروری خود را ثبت کنند برهمین اساس از میان درخواست‌های ثبت شده، در دهه اول آذرماه ۹۵ قرعه کشی انجام می‌شود که پس از مشخص شدن برندگان، ضمن اعلام اسامی افراد در سایت صندوق و ارسال پیامک به آنان، در شش مرحله و در بازه زمانی 2 ماهه وام ضروری به متقاضیان پرداخت خواهد شد.


رشیدی یادآور شد: امسال به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری وام ضروری پرداخت می‌شود که البته مبلغ وام ضروری بازنشستگان از 2 میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش یافته و بر همین اساس، سقف اعتبار وام نیز از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است.


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در مورد جزئیات وام ضروری بازنشستگان کشوری اظهار کرد: وام قرض الحسنه به مبلغ سه میلیون تومان، کارمزد چهار درصد، اقساط ۳۶ ماهه و بازپرداخت ۹۰ هزار تومان در ماه است که بازنشستگان پس از ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی، دیگر نیازی به گذراندن مراحل بانکی همچون مراجعه به بانک و تشکیل پرونده یا ارائه وثیقه و ضامن ندارند. همچنین مبلغ وام مستقیماً به حساب شده متقاضی در بانک صادرات واریز می‌شود.


وی افزود: پس از قرعه کشی و بر اساس اولویت و با توجه به اینکه تامین اعتبار وام به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود، پرداخت وام ضروری در 6 مرحله دو ماهه و در مجموع هر مرتبه اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان به برندگان پرداخت می‌‌شود که تا پایان شش مرحله، تمامی ۲۵۰ هزار نفر، وام ضروری خود را دریافت می‌کنند.


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: اولویت با متقاضیانی است که تاکنون وام ضروری دریافت نکرده باشند،همچنین اعلام شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه در هنگام ثبت نام الزامی است.


رشیدی در مورد پرداخت وام ضروری به وراث نیز گفت: این وام تنها به یکی از وراث وظیفه بگیر با توافق سایر ورثه امکان پذیر است و بنابراین متقاضی باید پس از دریافت فرم تعهد وراث و تکمیل آن توسط سایر ورثه، برای تایید، در اختیار مدیریت‌های صندوق بازنشستگی کشوری در استان‌ها قرار دهد. وراث صغیر و محجور نیز باید در زمان دریافت وام، اصل حکم سرپرستی صادر شده توسط دادگستری ارائه کنند.


به گزارش آنا، پیش از دولت تدبیر و امید، اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته بود که تنها ۴۰ هزار نفر بازنشسته این وام را دریافت می‌کردند. از سال ۱۳۹۳ و با رایزنی‌های مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بانک عامل، سقف اعتبار وام با یک جهش قابل توجه، به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و تعداد وام گیرندگان نیز به ۲۰۰ هزار نفر رسید. در سال ۱۳۹۵ نیز اعتبار تخصیص یافته از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۷۵۰ میلیارد تومان و مبلغ وام به هر متقاضی نیز از 2 میلیون تومان به سه میلیون تومان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته