دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1395 - 13:59

اسرائیل: اعراب مدیر کل یونسکو را به قتل تهدید کردند

نماینده اسرائیل در یونسکو روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که مدیرکل این سازمان به‌دنبال انتقاداتش نسبت به قطعنامه‌های اخیر درباره مسجدالاقصی با تهدید به مرگ مواجه شده است.
کد خبر : 126740

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «کارمل شاما کوهن به رادیو اسرائیل گفت کشورهای عربی به شیوه اراذل و اوباش و به‌طور تند و زننده‌ای با کشورهای جهان و با مدیرکل یونسکو برخورد می‌کنند. این در حالی است که ارنا بوکووا،به‌ دلیل اظهارات انتقاد آمیزش نسبت به دو قطعنامه‌ اخیر ارائه شده از سوی هفت کشور عربی درباره مسجدالاقصی با تهدید به مرگ مواجه شده است.»


این دو قطعنامه در باره قدس امروز سه‌شنبه برای رای‌گیری به شورای اجرایی یونسکو ارائه شد تا به‌طور نهایی درباره آن تصمیم‌گیری شود. این در حالی است که پیشتر اسرائیل اعلام کرده بود در اعتراض به قطعنامه‌ این سازمان درباره بیت‌المقدس، روابط خود با یونسکو را تعلیق کرده است.


این قطعنامه‌ها پنج‌شنبه گذشته در جلسه یکی از کمیته‌های یونسکو مطرح و با 24 رای مثبت در مقابل شش رای منفی تصویب شد. این در حالی است که 26 عضو نیز از رای دادن خودداری کردند و در هنگام جلسه دو عضو نیز غایب بودند.


به گزارش آنا، در حالی که در قطعنامه های اخیر یونسکو آمده است که که هیچ ارتباط دینی میان مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی با یهودیان وجود ندارد و قدس مکانی مقدس برای مسلمانان است مدیر کل یونسکو اظهاراتی برخلاف آن مطرح کرده است.


مدیرکل یونسکو پیشتر گفته بود: «میراث بیت‌المقدس غیرقابل تفکیک است و هر یک از جوامع موجود در آن حق دارند تاریخ و ارتباط خودشان را با شهر به رسمیت بشناسند. انکار، لغو و پاک کردن هر یک از سنت‌های مرتبط با یهودیت، مسیحیت و اسلام موجب از دست رفتن تمامیت این محوطه می‌شود و در نقطه مقابل دلایلی قرار دارد که به سبب آن این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب