دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش قیمت گوشت قرمز ادامه می‌یابد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه کاهش قیمت پوست و افزایش هزینه کشتارگاه‌های خصوصی موجب گران شدن گوشت قرمز از ابتدای سال جاری شده‌است، گفت: اگر وضع به این صورت ادامه یابد، باز هم قیمت گوشت قرمز در کشور افزایش می‌یابد.
کد خبر : 12666

علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوسفند از اواسط اسفندماه سال گذشته گفت: یکی از دلایل گران شدن گوشت قرمز در بازار، بستن عوارض بر صادرات پوست گوسفند است که به موجب آن نرخ هر جلد پوست که تا قبل از سال جدید 28 تا 30 هزار تومان بود، در حال حاضر به 12 هزار تومان کاهش یافته است.


وی افزود: کاهش 18 هزار تومانی هر جلد پوست گوسفند، 1000 تومان بر قیمت هر کیلو گوشت قرمز افزوده است.


ملکی دومین علت بالا رفتن قیمت گوشت گوسفند در کشور را افزایش 200 درصدی هزینه ذبح هر گوسفند در کشتارگاه‌های خصوصی اعلام کرد و گفت: در سال 93 هزینه ذبح هر گوسفند در کشتارگاه‌های خصوصی 2700 تا 3000 تومان بود که این رقم در سال جاری به 9 تا 10 هزار تومان افزایش یافته است.


وی ادامه داد: افزایش 200 درصدی هزینه کشتارگاه‌ها به خودی خود موجب بالارفتن 3 هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند شده و به طور کلی نرخ هر کیلو گوشت برای مصرف‌کننده نهایی در سال جاری معادل 4 هزار تومان گران شده‌ است.


به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اگر اخذ عوارض 15 درصدی بر صادرات پوست و نیز نبود نظارت بر قیمت‌های خودسرانه کشتارگاه‌ها ادامه یابد، باز هم قیمت گوشت گوسفند افزایش می‌یابد و این در حالی است هیچ کمبودی در تولید و عرضه گوشت گوسفند در کشور وجود ندارد.


ملکی تصریح کرد: در حالی که قیمت هر شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه در سال 93 برای مصرف‌کننده نهایی 27 هزار تا 28 هزار تومان بود، امسال این رقم به 31 تا 32 هزار تومان افزایش یافته است.


رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی نسبت به بالارفتن دوباره قیمت گوشت گوسفندی در سال جدید هشدار داد و اظهار کرد: علت افزایش قیمت گوشت گوسفند در سال 94 سوء استفاده کشتارگاه‌های بخش خصوصی از نبود نظارت سازمان‌های دولتی ناظر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب