دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سبقت پرسپولیس از فرمول قهرمانی؛ سرخ‌ها در مسیر کسب جام شانزدهم

سرخ‌پوشان پایتخت با ادامه نتایج خوب خود می‌توانند خیلی زود قهرمان لیگ برتر شوند.
کد خبر : 126656

به گزارش گروه ورزشی آنا و به‌نقل از ورزش سه، میانگین کسب امتیاز پرسپولیس از هر بازی 2.25 است و مجموعا از 8 بازی 18 امتیاز کسب کرده است. در فوتبال ایران این مساله بین مربیان مرسوم است که هر تیمی به طور میانگین از هر بازی دو امتیاز کسب کند، قهرمان خواهد شد؛ البته به این معدل، عدد یک هم اضافه می شود و اصطلاحا می گویند 2+1 ؛ یعنی تیمی که 5 بازی کرده، باید 11 امتیاز کسب کرده باشد.


در دیگر لیگ‌ها این طور نیست و تیمی می تواند قهرمان شود که به طور حتم از هر بازی به طور معدل بیش از دو امتیاز کسب کند. هم اکنون در لیگ برتر جزیره، منچستر سیتی، از 8 بازی 19 امتیاز کسب کرده و معدل امتیاز این تیم از هر بازی 2.37 است. در هلند تیم فاینورد 27 امتیاز از 9 بازی کسب کرده؛ یعنی کسب همه امتیازات ممکن که کمی عجیب است. یووه در ایتالیا تا به این جای کار از هر مسابقه 2.62 امتیاز کسب کرده. نیس در فرانسه با میانگین امتیاز 2.55 بر صدر جدول تکیه زده است و بایرن هم به طور میانیگن از هر بازی 2.42 امتیاز کسب کرده است.


تنها صدرنشینی که عملکردش مشابه پرسپولیس بوده، آتلتیکو مادرید در اسپانیا است. این تیم از 8 بازی انجام داده، 18 امتیاز اندوخته و معدلش طبیعی است که از هر بازی 2.25 باشد.


به نظر می رسد پرسپولیس در حال شکستن این رکورد است. از هر بازی دو امتیاز به علاوه یک. معدل 2.25 امتیاز از هر بازی اگر برای پرسپولیس حفظ شود، قهرمانی با اقتداری در انتظار این تیم خواهد بود.


این عدد و ارقام نشانگر فوتبال احتیاط امتیاز در فوتبال ایران هم بوده؛ اما پرسپولیس که فصل گذشته تهاجمی ترین بازی را به نمایش گذاشت، با ادامه این روند رکورد میانیگن کسب امتیاز از هر بازی را خواهد شکست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته