دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال:

فضای مجازی ظرفیت گسترده‌ای برای حمایت از کالای دانش‌بنیان ایرانی دارد

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: به طور میانگین مردم کشور 5 تا 9 ساعت در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند . همان طور که مشخص است فضای مجازی ظرفیت گسترده‌ای را برای فرهنگسازی تبلیغات و آموزش ایجاد می‌کند.
کد خبر : 126643

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، سید مرتضی موسویان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» درباره برگزاری این رویداد بزرگ ملی اظهار کرد: آمارها از ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت و وجود بیش از ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشورخبر می دهد همین آمارها بیان می کند که 53 درصد از مردم ایران حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند و بیش از 60 درصد جوانان در این شبکه ها عضویت دارند.


فضای مجازی فرصت‌های بسیاری را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. با توجه به مهاجرت از تجارت سنتی به تجارت الکترونیکی و افزایش سرعت این مهاجرت فرصت برای تازه واردان افزایش یافته و کاهش هزینه ها تعداد آن ها را روز به روز افزایش میدهد. باید رویکرد دوفضایی شدن را بپذیریم و افراد را آماده زندگی در فضای جدید کنیم.


موسویان با اشاره به اهداف «ایران ساخت» در زمینه تولید محتوا در جهت حمایت از تولیدات دانش بنیان با کیفیت ساخت داخل را عاملی در جهت ترغیب مصرف کنندگان برای تهیه کالای داخلی دانست و گفت: تشکیل شبکه های همکاری فعالان کسب و کارهای تولید محتوا یکی از اقدامات در این زمینه می تواند باشد در واقع باید به نوعی توجه به کالای دانش بنیان ایرانی و پرهیز از خرید کالای خارجی همواره باید مورد توجه قرار گیرد چرا که یکی از راه های ایجاد اشتغال و کاهش تعداد بیکاران فراهم آوردن زمینه توسعه تولید در داخل کشور است.


موسویان همچنین ابراز کرد: از سویی تولید کننده باید حقوق مصرف کننده را محترم بشمارد و کالای مرغوب تولید و عرضه کند البته مصرف کننده نیز باید تا زمانی که امکان خرید محصولات با کیفیت داخلی وجود دارد از خرید محصول مشابه خارجی خودداری کند. در این صورت با حمایت مردم و خرید محصولات داخلی اقتصاد کشور نیز توسعه می یابد.


فرصتی مغتنم برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی


رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال جشنواره «ایران ساخت» را فرصتی مغتنم برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت داخل دانست و بیان کرد: در فضای مجازی آثار بدون واسطه در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و بنابراین کسی که تولید محصول می‌کند باید سواد رسانه‌ای‌ بالایی داشته باشد.


جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب