دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1395 - 16:36

حضور هیأت پارلمانی ایران در مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو

دبیر شورای اجرایی مجلس ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی گفت که هیأت هشت نفره‌ای از مجلس شورای اسلامی در صد و سی و پنجمین مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی حضور پیدا خواهد کرد.
کد خبر : 126513

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جلیل مختار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صد و سی و پنجمین مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو برگزار می‌شود و در این اجلاس نمایندگانی از 130 کشور حضور دارند که دستور آن انتخاب رئیس و نواب رئیس و تشکیل شورای عمومی است.


به گفته وی، در این اجلاس در مورد نقض حقوق بشر، آزادی و مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی و ایجاد همکاری بین زنان و مردان برای دسترسی به اهداف سیاسی بحث و بررسی صورت می گیرد و کمیته صلح و امنیت بین‌المللی در مورد بحث توسعه و تجارت نیز گزارشی ارائه خواهد کرد. هم‌چنین کمیته دموکراسی و حقوق بشر و سایر کمیته ها نیز تشکیل می‌شود.


نماینده آبادان با بیان اینکه هیأت هشت نفره ایرانی از اول تا هشت آبان در این اجلاس حضور پیدا کرده و در کمیته های مختلف به ایراد سخن می پردازند گفت :‌ در این هیأت مصطفی کواکبیان نماینده تهران،‌کاظم جلالی نماینده تهران، علیرضا ابراهیمی نماینده رامیان، حمیده زرآبادی نماینده قزوین، مجتبی ذوالنوری نماینده قم ، عباس علی پوربافرانی نماینده نائین، محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و بنده حضور خواهیم داشت.


گفتنی است بر اساس برگزاری انتخاباتی در صحن علنی، مجلس 15 نماینده را به عنوان اعضای شورای اجرایی مجلس ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی انتخاب کرد که رئیس این شورا کواکبیان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته