دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1395 - 15:34
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد

ارائه خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی بدون اتکا به منابع دولتی/ راه‌‌اندازی سیستم پاسخگویی آنلاین تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ارتقای معیشت بازنشستگان جزو وظایف ما در سال‌های آتی است، گفت: ۱۸ خدمت بیمه‌ای به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود که البته سازمان بدون اتکا به منابع دولتی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و درمان نقش‌آفرینی می‌کند.
کد خبر : 126408

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید تقی نوربخش در مراسم اختتامیه جشنواره تأمین اجتماعی و رسانه و همچنین امضای تفاهم نامه مشترک سازمان تأمن اجتماعی و معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امضای این تفاهم نامه حاصل همکاری مشترک بین دو مجموعه و مشارکت جامعه رسانه‌ای کشور و قدمی در راستای ارتقاء خدمات به فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی است.


وی افزود: تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی و اقتصادی کشور در ایجاد امنیت اجتماعی نقش بسیار مفید دارد و سازمان فقط به عنوان یک صندوق بازنشستگی نیست بلکه درمان ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تأمین می‌کند.


وی گفت: علاوه بر خدمات درمانی و بازنشستگی، ۱۸ خدمت بیمه‌ای را نیز به بیمه‌شدگان تحت پوشش ارائه می‌دهد که این خدمات مانند از کار افتادگی، بن خواروبار، حق مسکن، غرامت دستمزد و ... را شامل می‌شود.


نوربخش با اشاره به اینکه ارائه خدمات مختلف به بازنشستگان مانند عینک، سمعک و سفر زیارتی و ... از جمله خدماتی است که به بازنشستگان ارائه می‌شود، گفت: سعی می‌کنیم با ارائه خدمات مختلف، امنیت خاطر این افراد را فراهم کنیم.


نوربخش با بیان اینکه ماهیانه ٥٢٠٠ میلیارد تومان برای خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هزینه می‌شود، گفت: این هزینه بدون استفاده از منابع دولتی تأمین می‌شود و ما در سازمان تأمین اجتماعی باید به جامعه بزرگ کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان به عنوان صاحبان واقعی این مجموعه پاسخگو باشیم.


وی نقش رسانه‌ها را در پاسخگویی سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اعتقاد ما این است که همه رسانه‌ها برای برقراری ارتباط با اقشار گوناگون جامعه در کنار سازمان تأمین اجتماعی هستند.


نوربخش ادامه داد: بر اساس همین اعتقاد و برای پرهیز از رقابت با سایر رسانه‌ها در ابتدای دولت تدبیر و امید، روزنامه‌ای که با اهداف سیاسی در دولت قبل توسط این سازمان منتشر می‌شد را متوقف کردیم.


وی راه اندازی مجدد معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی و تقویت نهادهای فرهنگی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی از جمله موسسه فرهنگی و هنری آتیه و انتشارات علمی و فرهنگی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی برشمرد.


به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتمای راه اندازی مرکز CRM (سامانه پاسخگویی آنلاین) این سازمان از جمله دیگر اقداماتی است که در راستای برقراری ارتباط مناسب با اقشار گوناگون جامعه به انجام رسیده و در این مرکز امکان برقراری ارتباط و پاسخگویی مستقیم به سوالات تمامی ذی نفعان سازمان فراهم شده است.


نوربخش گفت: با توجه به گستردگی وظایف سازمان تامین اجتماعی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این سازمان در هر ٢٤ بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دخیل است.


وی بیان کرد: سعی کردیم که از حواشی که سازمان در سال‌های گذشته داشته است دور شویم و با شرکای خود تعامل برقرار کنیم.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از ابتدای فعایت در سازمان تامین اجتماعی ٤ اصل قانون‌مداری، برنامه‌محوری، شفافیت و پاسخگویی و پاک‌دستی را مدنظر داشته‌ام که در حوزه پاسخگویی با تعامل با رسانه‌ها توانسته‌ایم اقدامات موتری را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: برای حضور دستگاه‌های نظارتی در تامین اجتماعی هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و در حال حاضر سیستم پاسخگویی آنلاین نیز در این سازمان فعال شده است که بیمه شدگان می‌توانند مشکلات خود و همچنین مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب