دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1395 - 17:19
رویدادهای دانشگاهی؛

اخبار کوتاه از واحدهای رودهن، سیرجان، مبارکه، تهران غرب، تهران شرق، قزوین و سما اهواز

همایش پیاده‌روی در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن با شرکت بیش از 350 نفر شرکت کننده برگزار شد.
کد خبر : 126382

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همایش پیاده روی با شرکت بیش از 350 نفر شرکت کننده با حضور معاونان، مدیران، کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان رأس ساعت 8 صبح از محل درب ورودی دانشگاه تا مقبره شهید گمنام و سپس سالن تربیت بدنی مجتمع برگزار شد.


معاون اداری و مالی واحد رودهن به نیابت از رئیس واحد در حاشیه این مراسم با تشکر از فعالیت‌های فوق برنامه ورزشی اداره تربیت بدنی گفت: «این واحد به دلیل پتانسیل بالا در بخش تربیت بدنی آمادگی میزبانی همه رشته های ورزشی در سطوح مختلف را داراست.»


دکترکورش پارسا معین افزود: «این مراسم همه ساله در هفته تربیت بدنی در این واحد با هدف پیام سلامتی، خدمت‌رسانی همراه با قهرمانی برگزار می‌شود. از این رو علاوه بر برگزاری کلاس‌های فوق برنامه ورزشی آمادگی برگزاری مسابقات داخلی، منطقه و سراسری را در رشته های ورزشی مصوب سازمانی دارد.»


وی اظهار کرد: «از آنجایی که ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است می‌توان در این راستا حرکت کرد و به ورزش قهرمانی نیز رسید مسابقات ورزشی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در واحد رودهن به همت اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مسابقات مختلف ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.»


مدیر امور ورزشی دانشگاه آزاد رودهن نیز گفت: «مسابقات ورزش همگانی در رشته‌های مختلف از تاریخ هشتم آبان تاپانزدهم آبان در واحد برگزار می‌شود. تمرینات تیم‌های ورزشی دانشجویی برای شرکت در مسابقات استان آغاز که در سایت تربیت بدنی اطلاع رسانی شده است.»


کوروش حنیفی اظهار کرد: «شورای انجمن ورزشی دانشگاه از چهار عضو آقا و سه عضو بانو تشکیل خواهد شد که دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند به اداره امور ورزشی مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند.»


در پایان مراسم پیاده روی به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز ارزنده ای اهدا شد.


اولین جلسه ماهیانه نشست اعضای باشگاه پژوهشگران جوان با رئیس جدید باشگاه واحد سیرجان انجام شد


دکتر فاطمه سید ابراهیمی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان که به تازگی مسئولیت باشگاه را عهده دار شده است اولین جلسه هم اندیشی اعضا را با حضور معاون اداری مالی واحد برگزار کرد.


در این جلسه اعضا به نقطه نظرات خود پرداختند و مهمترین مسائل مطرح شده در این جلسه برگزاری کارگاه‌های مختلف علمی، برگزاری سمینارهای علمی، برگزاری کارگاه مختلف علمی، برگزار مسابقات علمی، امکان استفاده از کارگاه‌­ها و آزمایشگاه­‌ها بدون طی فرآیند زمان‌بندی، دادن مجوز ورود و خروج خودروهای اعضا به داخل دانشگاه امکان استفاده از امکانات کتابخانه، راه‌اندازی گروه زبان انگلیسی، اردوهای علمی، ارتباط اعضا با مدیران صنایع، قدردانی از اعضا آنگونه که شایسته است، همکاری با شهرداری و دیدار اعضای باشگاه با مسئولان شهری منجمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.


برگزاری جلسه مشترک مدیران مدارس سما اهواز با دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان


درآستانه سال تحصیلی جدید جلسه مشترک مدیران مدارس سما اهواز با دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان و مدیران اداری، مالی و پژوهشی برگزار شد.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان، هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی هر چه بیشتر بین مدارس با سایر حوزه‌های سما و مشخص کردن اهداف کلی مدارس سما در سطح شهر اهواز دانست و گفت: «با توجه به تاکید دکتر زرهانی رئیس سازمان سما و توجه ویژه وی به مدارس و حمایت‌های دکتر لک رئیس دانشگاه آزاداسلامی خوزستان و با توجه به وجود پتانسیل‌ها، لازم است هم در بعد کمی و هم در بعد کیفی مدارس تلاش بیشتری در سطح استان خوزستان و شهر اهواز صورت پذیرد.»


مهرداد افشون معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما خواستار انجام مواردی از جمله: اجرای صحیح و به موقع بخشنامه ها، ارسال صحیح و به موقع آمار و اطلاعات، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در مناسبت‌های مختلف مانند طرح قدس (قرآن در سما)، ترغیب دانش آموزان به انجام فعالیت‌های پژوهشی، کارآفرینی و مهارت محوری در مدارس، توجه به فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی دانش آموزان، تلاش برای استفاده بهینه از بودجه پژوهشی و فرهنگی و تعامل مسئولان مدارس با خانواده‌های دانش آموزان شد.


در ادامه مدیران مدارس به گزارش اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی خود از جمله اجرای پروژه مهر، اجرای بخشنامه انشانویسی و فراخوان برای پاسخگویی به پرسش مهر رئیس جمهور پرداختند و پس از آن نیز موارد اداری، مالی و پژوهشی از سوی مدیران مربوطه مورد بررسی و ارزیابی قرارگرفت و در هر مورد تصمیماتی اتخاذ شد.


کارگاه آموزشی تغذیه سالم در دانشگاه آزد اسلامی واحد مبارکه


با همت دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی واحد مبارکه، کارگاه آموزشی با عنوان تغذیه سالم ویژه کارمندان دانشگاه درسالن جلسات برگزار شد.


این برنامه با سخنرانی مهندس آقابابایی کارشناس تغدیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه برگزار شد.


کارگاه آموزشی تغذیه سالم به منظور ارتقای سطح علمی پرسنل دانشگاه در خصوص تغذیه سالم و روش‌های سالم زیستن با توجه به نوع تغذیه و چگونگی توسعه روش‌های تغدیه سالم بین خانواده‌های ایرانی برگزار گردید.


از مباحث اصلی این دوره، چگونگی ترک عادات بدغذایی و استفاده از تغذیه سالم برای جلوگیری از بروز عوارض جسمی و بیماری‌های رایج به ویژه درکبد چرب بود. آقابایایی در این کارگاه آموزشی بر استفاده از سبزیجات و میوه‌ها و عدم استفاده از نوشابه‌ها و فست فودها تاکید کرد.


وی افزود: «مردم سعی کنند مصرف قند‌ها را کاهش دهند و با استفاده از غذاهای سالم به‌ویژه سبزیجات و میوه‌ها و انجام ورزش سلامت خود را تضمین کنند.»


نتایج انتخابات مجمع عمومی انجمن علمی آموزش زبان انگلیسی در واحد تهران غرب‎


انتخابات مجمع عمومی انجمن علمی آموزش زبان انگلیسی واحد تهران غرب با هماهنگی حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد با حضور مینو عالمی مدیرگروه زبان های خارجی، مریم مصلح مدیر پژوهش دانشکده علوم انسانی واحد، عادل مظلومی نماینده حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد و جمع کثیری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی (مقطع کارشناسی ارشد ودکتری) در محل سالن کتابخانه دانشکده علوم انسانی واحد تهران غرب برگزار شد.


در این جلسه پس از شمارش رای‌های جمع آوری شده، از تعداد 12 کاندیدای عضو اصلی و علی‌البدل در نهایت اسامی 5 نفر: نیکو فرشباف، جیران فرج اللهی، نیره بختیاری فرد، هستی یاسایی، زهرا ولی شریعت پناهی به عنوان عضو اصلی و اسامی 3 نفر: مهر آذین زاهد، عفت پور درویش– لیلا یوسفی به عنوان عضو علی البدل اعلام شد.


برگزاری محفل انس با قرآن کریم در واحد تهران شرق


به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، محفل نورانی و روحبخش انس با قرآن کریم با حضور استادان، کارکنان و تعدادی از دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران شرق برگزار شد.


در این مراسم نورانی استاد سعید طوسی قاری بین المللی قرآن کریم و از استادان صاحبنظر در علوم قرآنی به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.


در ادامه گروه تواشیح نورالساجدین که از گروه‌های فعال و مطرح در زمینه اجرای نواها و سرودهای قرآنی و مذهبی است به اجرای زنده تواشیح درباره ائمه اطهار پرداخت.


مداحی و نوحه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز از بخش های دیگر مراسم بود.


این مراسم با طرح سوالات قرآنی و اهدا دو کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به برندگان پایان یافت.


از تعداد 13 کاندیدای بازرس نیز در نهایت 3 نفر به اسامی: نیلوفر شباف، مرتضی نجف زاده، شیرین بهرامی به عنوان بازرسان انجمن معرفی شدند.


احکام هریک از اعضای اصلی و علی البدل و بازرسان متعاقباً پس از تایید معاون پژوهش و فناوری واحد تهران غرب از سوی وی ابلاغ خواهد شد .


عزاداری هیات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در مشهد مقدس


همچون سال های گذشته مراسم عزاداری هیات دانشجویی محبان اهل بیت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد.


هر سال و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، هیات محبان اهل بیت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مشهد مقدس با عزاداری و سینه زنی، ارادت خود به خاندان اهل بیت (ع) را نشان می دهند.


در این مراسم باشکوه دکتر موسی خانی، اعضای هیات رییسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با سینه زنی و زنجیرزنی در غم واقعه ی کربلا و مظلومیت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) عزاداری کردند.هیات محبان اهل بیت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هر سال در دهه ی اول محرم در مسجد امام رضا (ع) این دانشگاه میزبان عزاداران حسینی از جمله استادان، کارکنان و دانشجویان دلباخته ی سید و سالار شهیدان است که در فضایی معنوی در سوگ امام حسین (ع) عاشقانه عزاداری می کنند و در نهایت با قرعه کشی از میان دانشجویان حاضر در این مراسم، این کاروان راهی مشهد مقدس شده و در روزهای تاسوعا و عاشورا در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان به عزاداری می پردازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته