دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای تبادل تجربیات راه‌آهن با ایران

مسئول حمل و نقل در اتحادیه اروپا در سمینار مشترک سیاست‌گذاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا از آمادگی این اتحادیه برای تبادل تجربیات حوزه راه‌آهن با کشورمان خبر داد.
کد خبر : 126333

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، سیان پروت در این سمینار که صبح امروز در محل شرکت راه‌آهن برگزار شد، با بیان اینکه هدف ما از سفر به ایران تبادل تجربه در حوزه ریلی است، گفت: ایران عضو OSGV و شریک ما در موضوعات فنی ریل است.


وی تصریح کرد: این نشست فرصت مناسبی برای بررسی کارکردهای ایمنی، حمل و نقل چندوجهی، زیرساخت‌ها و کریدورهای راه‌آهن در اروپا خواهد بود.


پروت با بیان اینکه در اروپا آژانس معتبر راه‌آهن وجود دارد، ادامه داد: در این آژانس ساخت و ساز با استانداردهای روز دنیا منطبق است و از آنجا که به توسعه قطارهای سریع‌السیر در اروپا شهرت داریم، می‌توانیم تجربیات خود را در این زمینه در اختیار ایران قرار دهیم.


وی بیان کرد: امروز 13 درصد درآمد خانوارهای اروپایی صرف حمل و نقل می‌شود و حمل و نقل عمومی دومین هزینه سبد خانوارها محسوب می‌شود. از طرفی در اروپا مردم به علت کاهش ترافیک و بالابودن قیمت نفت خام کمتر از اتومبیل استفاده می‌کنند.


به گفته وی، حتی اقتصاد شراکتی نیز در اروپا مطرح است که افراد به وسیله اینترنت مبدأ و مقصد مسیر خود را اعلام و از اتومبیل کسانی که در این مسیر قرار دارند، استفاده می‌کنند.


مسئول حمل و نقل در اتحادیه اروپا با بیان اینکه متکی بودن به نفت هزینه‌های خاص خود را دارد، خاطر نشان کرد: اکنون 96 درصد حمل ونقل اروپا به نفت وابسته است و این وابستگی تا سال 2035 به 100 میلیون بشکه در روز می‌رسد که به علت افزایش فشار بر روی منابع نفتی باید به فکر سوخت‌های جایگزین باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب