دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1395 - 16:55

کشف 590 قلم شی تاریخی در کرمان طی یک سال گذشته

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در مدت یکسال گذشته بیش از 590 قلم شیء تاریخی توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی کشف و ضبط شده است.
کد خبر : 126187
به گزارش گروه فرهنگی آنا، و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، محمود وفایی در بازدید از ستاد فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان، افزود: خوشبختانه در این بازه زمانی 89 نفر نیز دستگیر و به مقامات قضایی استان تحویل داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان به ویژه شهرستان های جنوبی آن دارای محوطه های باستانی و بناهای تاریخی فراوانی هستند، اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی با گشت‌زنی‌های شبانه‌روزی ضمن حفاظت از آثار و بناهای ارزشمند تاریخی، متخلفان و متجاوزان عرصه‌های فرهنگی و باستانی را شناسایی و طبق قانون با آنها برخورد می‌کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 200 نفرنیروی اموزش دیده، حفاظت از موزه‌ها، باغ موزه‌ها، بناهای تاریخی، محوطه‌های باستانی و گردشگری را برعهده دارند، افزود: در کنار این عزیزان تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد نیز در حفاظت از مواریث فرهنگی مشارکت دارند.


وی با بیان اینکه زحمات و خدمات نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در سطح جامعه ناملموس است، تصریح کرد: علی رغم خطرات جانی و زحمات شبانه روزی آن‌گونه که باید از خدمات آنها تقدیر و قدردانی نمی‌شود.


وفایی با اشاره به اینکه تمامی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان به صورت قراردادی با این اداره کل همکاری می کنند، اظهار داشت: متاسفانه حقوق و دستمزد دریافتی این نیروها با میزان زحمات و خدماتشان همخوانی ندارد.


وی به اشاعه فرهنگ اهدای اقلام و اشیای تاریخی توسط مردم اشاره و تاکید کرد: در سال‌های اخیر تعداد زیادی از کشفیات توسط مردم به مجموعه امین اموال این اداره کل اهدا شده است که امیدواریم با شناسایی و دستگیری سودجویان و همچنین افزایش سطح همکاری‌های مردمی، شاهد ارتقای سطح حفاظت از مواریث تاریخی و فرهنگی این خطه باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته