دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1395 - 16:30

پوتین: نمی‌دانیم روابطمان با آمریکا چه سرنوشتی دارد

رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات معاون رئیس‌جمهوری آمریکا درباره احتمال انجام حملات سایبری علیه مسکو گفت این اولین بار است که واشنگتن به مشارکت در چنین اقداماتی اعتراف و تا حدودی مسکو را تهدید می‌کند که البته در سطح استانداردهای روابط بین‌الملل نیست.
کد خبر : 126175

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایسنا، خبرگزاری راشاتودی گزارش کرد: «ولادیمیر پوتین در کنفرانس خبری در حاشیه نشست بریکس در گوای هند با بیان اینکه در کمپین انتخاباتی آمریکا روابط دو کشور قربانی شد، گفت واشنگتن تلاش دارد تا با نمایش دادن روسیه به‌عنوان دشمن، نگاه‌ها را از مشکلات داخلی بردارد.»


پوتین گفت: «روسیه به دنبال رویارویی با آمریکا نیست اما انتخاب آن به شرکایمان بستگی دارد.»


پوتین تاکید کرد: «امیدوارم که پس از انتخابات در آمریکا، فرصتی برای احیای روابط میان مسکو و واشنگتن فراهم شود. هیلاری کلینتون لفاظی‌ها و موضع تند و خشنی علیه روسیه گرفته و ترامپ خواهان همکاری در جنگ با تروریسم شده است. ما نمی‌دانیم روابطمان پس از انتخابات چطور خواهد بود. نمی‌دانیم که آیا ترامپ به تعهداتش عمل می‌کند یا خیر یا دامنه همکاری او با ما چقدر خواهد بود. یا اگر کلینتون رئیس‌جمهوری شود در عمل، تهدیدها و موضع تندش در قبال روسیه را ادامه خواهد داد یا خیر؟ شاید موضعش را نرم‌تر کند. طبیعی است که از هر کسی که خواهان همکاری با ما باشد استقبال می‌کنیم.»


پوتین تاکید کرد: «مسکو به‌طور دائم با دولت اوباما در تماس است و این تماس‌ها در همه زمینه‌ها ادامه دارد.»


وی در واکنش به اظهارات معاون رئیس‌جمهوری آمریکا درباره احتمال انجام حملات سایبری علیه مسکو، گفت: «از آمریکایی‌ها هر کاری را می‌توان توقع داشت چرا که آن‌ها حتی از هم‌پیمانانشان هم جاسوسی می‌کنند. ما تلاش نمی‌کنیم که بر نتایج انتخابات آمریکا تاثیر بگذاریم و هر کسی که در عملکردش با روسیه خوب باشد از او استقبال می‌کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب