دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1395 - 10:15
سرمربی تیم هندبال نوجوانان در گفت‌و‌گو با آنا؛

کنفدراسیون آسیا دست اعراب است و آنها هم رابطه خوبی با ایران ندارند/ چوب نداشتن مسئول را می‌خوریم

سرمربی تیم هندبال نوجوانان گفت: تیم ملی هندبال ایران برای اعزام به مسابقات آسیایی به دستور مقامات دولتی منع شد در حالی که اگر مسئولان فدراسیون بودند شاید می‌توانستیم این موضوع را برطرف کنیم.
کد خبر : 126009

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم‌ملی فوتبال جوانان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا تهران را به مقصد دوحه ترک کرد تا از آنجا به منامه پایتخت بحرین برود تا در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی فوتبال جوانان آسیا شرکت کند. تیم ملی فوتبال جوانان در حالی به این مسابقات اعزام شد که درست یک ماه پیش تیم نوجوانان هندبال برای حضور در رقابت‌های آسیایی بحرین چند ساعت مانده به پرواز به دستور مقامات بالادستی و به دلیل مسائل امنیتی از حضور در این مسابقات منع شد.


این تصمیم البته عواقب سختی برای فدراسیون هندبال و تیم ملی نوجوانان داشت چرا که طبق قوانین فدراسیون کنفدراسیون آسیا اگر تیمی بعد از قرعه کشی از حضور در مسابقات انصراف دهد به مدت دو سال محروم و همچنین متحمل جریمه نقدی می شود. حالا نوجوانان هندبال ایران دو دوره حضور در مسابقات آسیایی را از دست دادند و فدراسیون هندبال هم مبلغ 30 هزار دلار باید جریمه پرداخت کند.


مهدی رهبری سرمربی تیم هندبال نوجوانان دلیل رفتن تیم ملی فوتبال جوانان و نرفتن تیم هندبال نوجوانان را این گونه به خبرنگار ورزشی آنا توضیح داد: «از اینکه تیم جوانان به این رقابت‌های آسیایی اعزام شد و مشکل ما را نداشتند بسیار خوشحال هستم. نرفتن تیم‌ملی هندبال نوجوانان به بحرین را باید از دو جنبه بررسی کرد. تیم ما قرار بود 2 بامداد به سمت بحرین پرواز کند اما ظهر همان روز به ما خبر رسید که از طرف وزرات ورزش دستور دادند به دلیل مسائل امنیتی تیم به این مسابقات اعزام نشود، دولتمردان ایران صلاح دیدند به دلیل مسائل امنیتی تیم هندبال به بحرین اعزام نشود که البته این تصمیم، برای من و بازیکنانم تصمیم بسیار بدی بود چرا که بازیکنان من چندین ماه تلاش کرده بودند و آمادگی بسیار خوبی داشتند تا در رقابت‌های آسیایی شرکت کنند.»


وی در پاسخ به اینکه فدراسیون هندبال برای رفع این مشکل رایزنی کرده بود یا خیر گفت: «زمانی که این دستور صادر شد تا ساعت پرواز تیم 17 ساعت فرصت باقی مانده بود اما با توجه به اینکه مهدوی رئیس فدراسیون هم از سمتش کناره‌گیری کرده بود و فرامرز می‌آبادی دبیر و سخنگوی فدراسیون در ریو حضور داشت مسئولی در فدراسیون هندبال حضور نداشت تا این موضوع را پیگیری کند. البته می آبادی بعد از شنیدن این خبر بلافاصله پیگیری های لازم را انجام داد اما چون در ایران حضور نداشت نتوانست با پیگیری مداوم مجوز سفر تیم هندبال به رقابت‌های آسیایی را بگیرد.»


سرمربی تیم هندبال نوجوانان ادامه داد: «متاسفانه این تصمیم عواقب بسیار سنگینی برای هندبال ایران داشت و کاش مسئولان و مشاوران از تبعات این تصمیم آگاهی کامل داشتند. این بازیکنان به دور از دنیای سیاست تلاش کردند تا در رقابت‌های آسیایی خوش بدرخشند و مزد زحماتشان را بگیرند اما غافل از اینکه درست چند ساعت مانده به پرواز این سفر لغو شد و بعد از آن هم محرومیت 4 ساله برای هندبال نوجوانان رقم خورد. این محرومیت آینده هندبال ایران را خدشه‌دار می کند چرا که وقتی تیم‌های پایه نتوانند به مدت 4 سال در مسابقات رسمی شرکت کنند تیم جوانان و همچنین بزرگسالان ما هم ضربه می خوردند چرا که جایگزینی برای بازیکنان آنها نیست.»


رهبری در پاسخ به اینکه این محرومیت با رایزنی فدراسیون ممکن است برطرف شود یا خیر، عنوان کرد: «شاید اگر این موضوع رنگ و بوی سیاسی نگیرد شاید بتوانیم کاری انجام دهیم اما احتمال آن ضعیف است. کنفدراسیون آسیا در اختیار اعراب است و آنها هم رابطه خوبی با ایران ندارند. متاسفانه ما چوب نبودن مسئولان و همچنین زمان کافی را خوردیم . از طرفی همه ما از سخت گیری‌های فیفا اطلاع داریم و به همین دلیل فدراسیون فوتبال هم با توجه به زمانی که در اختیار داشت از آن استفاده کرد و با رایزنی تیم‌شان را به مسابقات اعزام کردند. شاید اگر ما هم این موضوع را از طرف رئیس فدراسیون یا مسئولان دیگر پیگیری می کردیم مشکل برطرف می شد اما وقتی رئیس استعفا داده بود و سخنگوی فدراسیون هم در ایران حضور نداشت کاری از پیش نمی رفت.»


وی همچنین تاکید کرد: «ما نمی‌توانیم کنفدراسیون هندبال آسیا را با فیفا مقایسه کنیم چرا که فیفا سخت گیری بسیار زیادی دارد و در هیچ موضوعی بخشش ندارد. از طرفی سیاست گذاری‌های ما هم با آنها متفاوت است. به هر روی این اتفاق افتاد و ما امیدواریم که با رایزنی مسئولان هندبال این محرومیت از بین برود.»


رهبری همچنین در پاسخ به اینکه آیا تیم هندبال مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش را برای شرکت در رقابت های آسیایی نداشته است،اظهار کرد: «متاسفانه شایعات بسیار زیاد است. ما یک ماه پیش مجوز را گرفته بودیم و تیم برای رفتن به کشور بحرین هیچ مشکلی نداشت، برخی افراد هم می گویند مشکلات مالی باعث شد سفر ما لغو شود در حالی که این موضوع هم درست نیست. هزینه های ما از قبل مشخص بود و پول آن را هم به ما داده بودند تنها مشکل این بود که وزارت ورزش به ما اجازه این سفر را نداد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: فیفا هندبال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته