دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1395 - 10:33

سمت جدید ثامر سبهان در کابینه پادشاهی عربستان

پادشاه عربستان در حکمی سفیر سابق عربستان در عراق را که به اتهام جاسوسی از این کشور اخراج شده بود، به‌عنوان وزیر دولت در امور خلیج‌فارس منصوب کرد.
کد خبر : 125924

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه عکاط چاپ عربستان، در بیانیه دیوان پادشاهی عربستان آمده است: «سلمان بن عبدالعزیز در حکمی دستور داد ثامر بن‌سبهان بن علی سبهان به‌عنوان وزیر دولت در امور خلیج(فارس) در وزارت امور خارجه ادامه کار دهد.»


به گزارش آنا، این در حالی است که ثامر سبهان پیشتر سفیر عربستان در عراق بود که به‌دلیل برخی اقداماتش که عراق آن را جاسوسی خوانده بود، از بغداد اخراج شد.


وزارت امور خارجه عراق حدود یک ماه پیش به‌طور رسمی از عربستان خواست تا به جای ثامر سبهان، فرد دیگری را به‌عنوان سفیر عربستان در بغداد معرفی کند.


سبهان پیش از آن در کاربری توییتر خود با انتقاد از نوری مالکی که گفته بود عربستان منبع تروریسم در منطقه است، نوشت: «از کسی که با عراق جنگید و در کنار ایران ایستاد و در دوران حکومتش 80 درصد عراق از سوی متحدان داعشی‌اش از دست رفت، چه انتظاری می‌رود؟»


این اقدام و برخی دیگر از تحرکات داخل عراق او که شائبه جاسوس بودنش را تقویت کرده بود، باعث شد تا بغداد او را اخراج کند. در نهایت منابع آگاه از خارج شدن بی سر و صدای سفیر عربستان در عراق از بغداد خبر دادند.


به‌دنبال خروج سفیر ثامر سبهان از عراق، عربستان سعودی عبدالعزیز شمری را به عنوان کاردار خود در عراق به جای سفیر سابق، منصوب کرد و سطح روابط دیپلماتیک با بغداد را به سطح کاردار کاهش داد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته