دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1395 - 09:16

جان کری: آتش‌بس یمن در لندن مذاکره می‌شود/ حوثی‌ها دو تبعه آمریکایی را آزاد کردند

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از مذاکره با دولت عربستان سعودی برای برقراری آتش بس در یمن خبر داد. وی همچنین گفت که با میانجی‌گری دولت عمان، دو آمریکایی بازداشت شده از سوی حوثی‌ها آزاد شده‌اند.
کد خبر : 125908

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، دو آمریکایی بازداشت شده در یمن، با میانجی‌گری مقامات عمانی آزاد شده و به این کشور انتقال داده شده‌اند.


جان کری همچنین خبر داده که در حاشیه نشست لوزان برای حل بحران سوریه که عصر گذشته برگزار شد، مذاکراتی را وزیر امور خارجه عربستان برگزار کرده تا زمینه‌های تحقق آتش بس در یمن مورد بررسی قرار گیرد. وی همچنین گفت که قرار است در مذاکراتی که امروز در لندن میان شماری از دولت‌های غربی برگزار می‌شود، چارچوب زمانی برای توقف مخاصمه مسلحانه در یمن مورد بررسی قرار گیرد.


جان کری همچنین در مورد آخرین وضعیت یمن گفت: «هواپیمایی که از مسقط به سوی صنعا رفته بود، نمایندگان حوثی‌ها را از این شهر به صنعا بازگرداند و در مقابل افراد مجروح ناشی از حمله به مراسم عزاداری را به عمان منتقل کرد. این همان چیزی است که طی روزهای اخیر انجامش داده‌ایم. این موضوع همچنین باعث آزادی 2 تبعه آمریکایی از سوی حوثی‌ها شد.»


تلویزیون دولتی عمان با پخش تصاویری از خارج شدن دو تبعه آمریکایی از یک هواپیمای متعلق به خطوط پادشاهی عمان نیز آزادی این دو آمریکایی را تایید کرد. این تلویزون اعلام کرد که اتباع آمریکایی با همان هواپیمایی به عمان منتقل شده‌اند که مجروحان جنگ یمن به این کشور منتقل شده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته