دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین سکوی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی بارگیری می‌شود

آخرین سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، ٢٧ مهرماه جهت نصب در موقعیت دریایی این فازها، از محل یارد صنعتی بندرعباس بارگیری می‌شود.
کد خبر : 125894

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ با اعلام این خبر، درباره مشخصات فنی سکوی اقماری ١٧B، اظهار داشت: این سکو، با وزنی معادل ٢٣٠٠ تن، پس از مراحل نصب و راه‌اندازی، روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب (١٤,٥ میلیون متر مکعب) منابع گازی پارس جنوبی را به پالایشگاه خشکی انتقال می‌دهد.


حسن بویری با اشاره به نصب این سکو در ٢٠ آبان‌ماه و راه اندازی آن تا اوایل اسفندماه سال جاری گفت: با بهره‌برداری از سکوی ١٧B، فازهای ١٧ و ١٨ به طور کامل راه‌اندازی می‌شود.


مجری طرح توسعه فازهای ١٧و ١٨، پیشرفت فیزیکی سکوی ١٧B را ٩٢,٣ درصد برشمرد و عنوان کرد: درحال حاضر عملیات پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی این سکو به ترتیب به ٦٦ درصد و ٣٢ درصد رسیده است.


سکوی ١٧B، چهارمین سکوی تولید و انتقال مواد هیدروکربوری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی است که از سوی متخصصان شرکت ایزوایکو (شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل) به مرحله اجرا درآمده است.


با اجرای فازهای ١٧ و١٨ پارس جنوبی برداشت روزانه ٥٦ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون تن اتان و ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع ( پروپان و بوتان) محقق خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته