دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کمک 7 میلیارد تومانی عزاداران حسینی به ساخت یک بیمارستان

فرماندار خمینی شهر گفت: مردم خمینی شهر در یک حرکت نمادین با تبدیل مبلغ نذورات خود، بیش از هفت میلیارد تومان به ساخت بیمارستان خیرساز 'ساعی' این شهرستان کمک کردند.
کد خبر : 125878

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، احمد رضوانی در حاشیه بازدید از این بیمارستان افزود: عزاداران حسینی در این شهرستان با تبدیل ارقام نذورات خود در طول دهه اول محرم، رقم قابلی توجهی به ساخت این بیمارستان کمک کردند.
وی با بیان اینکه مردم خمینی شهر در همه عرصه ها از جمله امور خیر پیشتاز بوده و هستند، تصریح کرد: مردم این خطه در ایام محرم، نذرهای متفاوتی از جمله اهدا خون و کمک به بیمارستان خیر ساز ساعی را وجهه اهتمام خود قرار دادند.
رضوانی با بیان اینکه در روزهای گذشته برنامه بسیار خوبی برای جلب کمک عزاداران حسینی توسط مجمع خیرین این بیمارستان برنامه ریزی شد، افزود: در ایام دهه محرم یکهزار و 420 نفر با مراجعه به بیمارستان ساعی، کمک ها و نذورات خود را اهدا کردند.
فرماندار خمینی شهر ادامه داد :بیمارستان ساعی خمینی شهر توسط مجمع خیرین در 9 طبقه با بیش از سی هزار مترمربع زیربنا، با 200 تخت بیمار و یکصد تخت دیالیز از سه سال قبل در حال احداث است و تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است.
رضوانی تصریح کرد: در گذشته 17 میلیارد تومان جمع آوری و از این مبلغ بالغ بر 12 میلیارد تومان برای ساخت این مرکز درمانی تا مرحله سفتکاری هزینه شده است.
مدیرعامل بیمارستان ساعی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: فقط در روز یازدهم محرم مبلغ دو میلیارد تومان توسط مردم و عزاداران حسینی برای کمک به ساخت این مجموعه درمانی جمع آوری شد.
جواد کمالی با بیان اینکه اهداءکنندگان نذورات از نوزاد چند روزه تا سالمند 80 ساله بودند، افزود: یکی از خیرین 500 میلیون تومان و یک بانوی سالمند نیز یک قطعه باغ شش هزار متری به این بیمارستان اهدا کردند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم تردد و حضور خیرین از روزهای تاسوعا و عاشورا تا امروز بیش از پنج میلیارد و 800 میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است.
کمالی با بیان اینکه بیمارستان ساعی سومین بیمارستان بزرگ استان اصفهان بعد از بیمارستان های الزهراء و میلاد اصفهان محسوب می شود، تصریح کرد: بیمارستان خیر ساز ساعی جزو 15 بیمارستان برتر کشور است و امکانات پیش بینی شده در آن حتی در هیچیک از بیمارستان های استان اصفهان نیز وجود ندارد .
مدیرعامل بیمارستان خیرساز ساعی ادامه داد: در ماه های گذشته از همه معتمدین محلات، هیات های مذهبی و خیرین برای بازدید از این بیمارستان دعوت شده بود.
وی گفت: بیمارستان ساعی تنها بیمارستان در این شهرستان خواهد بود که پیوند اعضاء نیز در آن انجام خواهد شد و با افتتاح این بیمارستان دیگر نیازی به عزیمت بیماران خمینی شهر به شهرهای دیگر نیست.
کمالی تصریح کرد:ایام محرم امسال بهترین فرصت برای تبدیل نذورات خیرین و عزاداران حسینی و کمک به تکمیل این بیمارستان مردمی و خیر ساز بود.
وی با بیان اینکه تاکنون دولت هیچ کمکی به این مرکز در حال ساخت نکرده است، تصریح کرد: با وجود شرایط مالی کنونی دولت نیز نمی توان انتظاری برای کمک به تکمیل این بیمارستان داشت.
وی تأکید کرد: تمام هزینه ساخت این بیمارستان تاکنون توسط مردم و خیرین تأمین شده و تقاضای ما این است کسانی که قصد وقف اموال و نذورات خود را دارند با تبدیل مبالغ نیت خود، به روند تکمیل این بیمارستان کمک کنند .
مدیرعامل بیمارستان ساعی گفت: با کمبود تخت در بیمارستان های فعلی و حجم نیاز درمانی مردم خمینی شهر، خیرین مجمع بیمارستان ساز بر آن شدند تا برای حل این مشکل وارد عمل شوند و از خود مردم یاری بجویند.
کمالی با اشاره به اینکه خمینی شهر در زمان حاضر فقط از دو مرکز درمانی اشرفی اصفهانی و ساعی برخوردار است، افزود: طبق استانداردهای روز کشور و طبق آمار جمعیت شهرستان فعلی شهرستان، خمینی شهر به 500 تخت بیمارستانی نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد:در زمان حاضر تخت های فعال دیالیز خمینی شهر 16 تخت است و بیماران دیالیزی مجبورند با شرایط سخت جسمی خود، مدت ها در صف انتظار باشند.
کمالی افزود: بدلیل کمبود فضا و بیمارستان های موجود، هیچ عمل مهم جراحی مثل عمل قلب، چشم و حتی آنژیوگرافی در خمینی شهر انجام نمی شود و بیماران این شهرستان مجبور به عزیمت به بیمارستان های اصفهان، تهران و دیگر شهرها هستند.
مدیرعامل بیمارستان ساعی بیان کرد:بطور میانگین مردم خمینی شهر ماهانه 10 الی 15 میلیارد تومان غیر از هزینه های متفرقه و خطرات و مشقت تردد در راه ها، برای اعزام بیماران خود به مراکز درمانی شهرهای دیگر هزینه می کنند .
کمالی بیان کرد: بعد از گذشت سه سال، اکنون به همت مردم و مجمع خیرین بیمارستان ساعی عملیات سقف کاری این مرکز درمانی به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک مراحل نازک کاری و دیوارکشی آن نیز آغاز می شود .
شهرستان مذهبی خمینی شهر با حدود 300 هزار نفر جمعیت در 12 کیلومتری غرب مرکز استان اصفهان قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته