دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1394 - 09:32
واحد کاشمر وارد بیست و ششمین بهار علمی شد

25 سال فعالیت علمی در سرزمینی عالم‌خیز

دانشگاه آزاد اسلامی در کاشمر خوش درخشیده و عاملی‌ مؤ‌ثر در رشد و بالندگی‌ جوانان‌ و فرهنگ‌ جامعه‌ محسوب می‏‌شود. فعالیت این دانشگاه در ربع قرن اخیر برای صاحب نظران تداعی‌گر گذشته پرفروغ این دیار اهورایی به عنوان سرزمینی عالم‌خیز است.
کد خبر : 12570

به گزارش خبرنگار آنا، به راحتی می ‏توان اثرات حضور دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر را بر پیشرفت و بالندگی علمی و فرهنگی، رونق اقتصاد و درآمد عمومی، صنعت حمل و نقل درون و برون شهری، مسکن و خدمات عمومی و بسیاری از بخش‌های این منطقه دید تا جایی که باید این دانشگاه را نماد توسعه کاشمر دانست.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر به مناسبت سالروز تاسیس این دانشگاه در این شهرستان به خبرنگار خبرگزاری گفت: این واحد دانشگاهی 25 فروردین سال 1369 تاسیس شد و از بهمن همان سال با یک رشته تحصیلی و 44 دانشجو در ساختمانی استیجاری فعالیت علمی خود را رسماً آغاز کرد و توانست در گذر زمان با الطاف الهی و تلاش همه جانبه مسئولان وقت شهرستان، هیئت موسس، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه و همراهی مردم شریف و متدین کاشمر و بزرگانی چون استاد عبدالمجید حلمی نماینده تام‏‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان ‏های خراسان، مراحل مختلف توسعه کمی و کیفی را طی کند.








جعفری افزایش رشته‌های مقاطع عالی از شش رشته گرایش به 70 رشته گرایش، افزایش و ارتقاء هرم هیات علمی با درجه استادیاری به بالا، تقویت دانشکده‌های موجود و تشکیل دانشکده‌های جدید را از برنامه‏ های این دانشگاه برای آینده برشمرد

دکتر محمد جعفری، فراهم آوردن بستری مناسب جهت تعلیم و تربیت افراد، ایجاد زمینه آموزش و پژوهش ملی و بومی و مذهبی در بستر فرهنگ منطقه و بالا بردن سطح علمی و عملی افراد جامعه در زمینه‌های مختلف را از کارکردهای اصلی این دانشگاه در شهرستان دانست و اظهار کرد: نهادینه کردن خودباوری در میان نسل جوان شهرستان، بالندگی نیروهای متخصص و کارآمد در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و... کاهش استرس و اضطراب خانواده‌ها در خصوص عدم قبولی فرزندانشان در سایر دانشگاه‌ها از جمله تاثیرات قابل توجه این واحد دانشگاهی است.


وی با برشمردن توانمندی ‏های این دانشگاه در حوزه‏ های مختلف افزود: این دانشگاه با توجه به توانمندی‌‌هایش توانسته بر افزایش نقدینگی بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه و سایر موسسات مالی، گردش میلیاردی سرمایه در سطح بنگاه‌های اقتصادی خُرد و کلان، تولید اشتغال و گسترش انواع مشاغل، هم‌گرایی میان سنت و مدرنیته و ایجاد آرامش برای خانواده‌ها در توسعه اقتصادی کاشمر موثر باشد.


حضور 12 هزار و 500 دانش‌آموخته در جای جای ایران اسلامی باعث افتخار است



جعفری بر تداوم پویایی و بالندگی این واحد تاکید و خاطرنشان کرد: واحد کاشمر در گذر ربع قرن حیاتش توانست 44 دانشجوی سال 69 را تبدیل به قریب سه هزار دانشجو در نیمسال دوم سال تحصیلی 94-93 کند و استیجاری 400 متر مربعی را بدل به قریب 40 هزار متر مربع فضای آموزشی ملکی کند. حضور 12 هزار و 500 دانش آموخته این واحد دانشگاهی در جای جای ایران اسلامی باعث افتخار است. بسیاری از مسئولان خدوم شهرستان و استان و بسیاری از مردمان نقاط مختلف کشور در این دانشگاه به کسب علم و دانش مشغول بوده ‏اند.


وی مواردی چون؛ افزایش رشته‌های مقاطع عالی از شش رشته گرایش به 70 رشته گرایش، افزایش و ارتقاء هرم هیات علمی با درجه استادیاری به بالا، تقویت دانشکده‌های موجود و تشکیل دانشکده‌های جدید را از برنامه‏ های این دانشگاه برای آینده برشمرد و تصریح کرد: ایجاد فضای تفریحی و ورزشی بیشتر کنار خوابگاه‏ ها، ایجاد شرکت ‏های دانش بنیان، ارتقاء فارم تحقیقاتی واحد و افزایش فضای آن در جهت درآمدزایی، استفاده از انرژی‏ های نو، ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب برای صرفه‌جویی هزینه‌ها، ایجاد پژوهشکده معدن، ایجاد بانک ایده برای ایجاد منابع درآمدی بر اساس توانمندی‌های شهرستان و پیگیری چندین طرح در راستای خودکفایی هر چه بیشتر اقتصادی در قالب طرح و برنامه در دستور کار این دانشگاه برای توسعه و پیشرفت و بالندگی هر چه بیشتر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته