دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1395 - 13:35

تماس تلفنی اشتاین‌مایر با دی‌میستورا درباره آتش‌بس در حلب

وزیر امور خارجه آلمان در حالی خواستار برقراری آتش‌بس در شهر حلب سوریه شده است که قرار است امروز شنبه در شهر لوزان سوئیس نشستی با هدف حل بحران در سوریه برگزار شود.
کد خبر : 125667

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری آلمان گزارش کرد: «وزارت امور خارجه آلمان شب گذشته (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فرانک والتر اشتاین‌مایر گفت‌وگوی تلفنی با استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه و ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده هیات عالی معارضان سوری انجام داد.»


اشتاین‌مایر در این تماس تلفنی بر لزوم رساندن آب و مواد غذایی به ساکنان محاصره‌شده در شهر حلب تاکید کرد.


وزارت امور خارجه آلمان همچنین اعلام کرد: «اشتاین‌مایر چند روز پیش با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره این موضوع گفت‌وگو کرده بود.»


اشتاین‌مایر در این گفت‌وگوها توقف حملات هوایی به حلب را به‌عنوان شرط لازم برای رساندن کمک‌های انسانی به اهالی این شهر عنوان کرد و خواستار برقراری آتش‌بس فوری طبق طرح پیشنهادی دی‌میستورا شد. طرحی که در آن بر لزوم عقب‌نشینی نیروهای جبهه فتح‌الشام (جبهه‌النصره سابق) از شهر حلب سوریه تاکید شده است.


این در حالی است که قرار است امروز شنبه نشست حل بحران سوریه با مشارکت جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه در شهر لوزان سوئیس برگزار شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته