دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با آنا:

پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هیچ محدودیتی برای پذیرش اعضا ندارد/ پژوهشگاه به زودی خودکفا می‌شود

رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد این پژوهشگاه هیچ محدودیتی برای پذیرفتن اعضا ندارد؛ اما پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت عضویت آن هستند.
کد خبر : 125589

دکتر جمشید صباغ‌زاده، رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره این پژوهشگاه گفت: «پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از یک ماه پیش شروع به کار کرده است. این پژوهشگاه با راه‌اندازی شبکه نخبگان، پژوهشگران و نخبگان برتر کشور و مراکز متعالی پژوهشی در داخل دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌ها را به صورت عضو می‌پذیرد.»


صباغ‌زاده ادامه داد: «پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بستری توانمند ایجاد می‌کند تا فعالیت‌های پژوهشی سطح بالا برای متقاضیان انجام شود. هم‌چنین با امکاناتی که به دست می‌‌آورد، می‌تواند به صنعت، پروژه‌های ملی و بین‌المللی وارد شود.»


رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «اعضای پژوهشگاه مرکزی در وهله اول از دانشگاه آزاد اسلامی هستند اما محدودیتی وجود ندارد و این پژوهشگاه می‌تواند پذیرای همه دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و پژوهشگران در دنیا باشد.»


صباغ‌زاده گفت: «هرچه اعضای یک پژوهشگاه بیشتر باشد، قدرت پژوهشی آن بالاتر می‌رود، بنابراین پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هیچ محدودیتی برای پذیرفتن اعضا ندارد اما نقطه آغاز از دانشگاه آزاد اسلامی است. نخبگان این دانشگاه می‌توانند با ثبت درخواست، عضو شبکه نخبگان پژوهشگاه شوند تا از امکانات آن استفاده کنند.»


او درباره بودجه پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «این پژوهشگاه در نهایت به صورت مستقل و بدون کمک دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خواهد کرد. اما برای آغاز کار، بودجه مختصری از طرف دانشگاه به این پژوهشگاه اختصاص داده شد. پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به زودی خودکفا می‌شود و به درآمدزایی می‌رسد.»


رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «این پژوهشگاه قرار است کاری را در دانشگاه آزاد اسلامی انجام دهد که قبلا متولی نداشته است. با راه‌اندازی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، همه نخبگان و پژوهشگران در هرجای ایران حتی نقاط دورافتاده می‌توانند فعالیت پژوهشی کنند.»


او به اهداف دیگر پژوهشگاه مرکزی اشاره کرد و گفت: «پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد با استفاده از نخبگان و پژوهشگران کشور محصولات مورد نیاز صنعت و جامعه را تولید و عرضه کند. بنابراین این پژوهشگاه در مدت کوتاهی به درآمدزایی خواهد رسید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته