دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1395 - 09:37

حمله افراد مسلح به مقر حکومت وفاق ملی لیبی

گروه‌های مسلح لیبی با حمله به دفاتر مهم دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل متحد حمایت می‌شود،آنجا را به اشغال خود درآوردند.
کد خبر : 125547

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، روزنامه گاردین چاپ بریتانیا نوشت: «گروه‌های مسلح لیبی شب گذشته (جمعه) به هتل رکسوس در طرابلس که مقر شورای عالی دولت وابسته به شورای ریاستی حکومت وفاق ملی لیبی است، حمله و آنجا را تخریب کردند.»


افراد مسلح همچنین کنترل یک کانال تلویزیونی دولت لیبی را در اختیار گرفتند و اقدام به انتشار بیانیه‌ کردند. در این بیانیه امده است: «اقدامی تاریخی برای نجات لیبی انجام شده است.»


سازمان ملل متحد اصرار دارد این گروه‌های افراطی که پیشتر از حامیان دولت وفاق ملی بودند به توافق ناتمام صخیرات بپیوندند.


طبق توافقی که در شهر صخیرات مراکش و تحت نظارت سازمان ملل متحد امضا شد، قرار شد دولتی متشکل از همه گروه‌ها با رهبری فائز سراج امور را در دست بگیرد تا زمینه برای انتخابات سراسری فراهم شود، اما سراج به‌عنوان نخست‌وزیر و رئیس شورای ریاستی تاکنون نتوانسته است از پارلمان رای اعتماد بگیرد.


در واکنش به این حمله، شورای ریاستی حکومت وفاق ملی بیانیه‌ای صادر و از وزارت کشور خواست تا فرمانده گروه‌های افراطی را که اقدام به شورش کرده‌اند، بازداشت کند. در راس این افراد خلیفه غویل، رئیس سابق حکومت نجات ملی (دولت موقت لیبی) قرار دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته