دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 16:26

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:‌ امام جمعه باید فراجناحی و فرابخشی عمل کند

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: امام جمعه باید فراجناحی و فرابخش عمل کند و امام همه مردم باشد.
کد خبر : 12554

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز با تعدادی از ائمه جمعه جدید‌الانتصاب دیدار کرد.


وی با اشاره به مسئولیت سنگین امامت جمعه و قدردانی از پذیرش این مسئولیت خطیر افزود: نماز جمعه، نماز حاکمیت و ولایت است و امام جمعه از اعضا و اجزای حاکمیت نظام اسلامی است و با توجه به این که امام جمعه در دایره حاکمیت نظام اسلامی قرار می‌گیرد، باید بیش از پیش بر رفتار و عملکرد خویش مراقبت کند و بر رعایت تقوای الهی ملتزم باشد.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بر ادای حق نماز تاکید کرد و ادامه داد: تلطیف قلوب با معرفت‌الله، بصیرت‌افزایی، شکوه نماز جمعه، وحدت، صمیمیت، اخوت و تاثیر گذاری، اثر بخشی و خنثی‌سازی توطئه‌ها از حقوق نماز جمعه است.


تقوی اضافه کرد: نماز جمعه از شنبه آغاز می‌شود و باید در طول هفته امام جمعه با مردم و در کنار فعالیت‌های آنان باشد.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه امام جمعه با دیگر مسئولان شهری متفاوت است خاطر نشان کرد: امام جمعه نباید از موضع ملک الملوکی برخورد کند، باید آخوند باشد و با مردم و برای مردم باشد.


عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: روحانیت هیچ گاه نباید از موضع قدرت با مردم صحبت کند، امام جمعه باید فراجناحی و فرابخشی عمل نماید و امام همه مردم باشد، امام جمعه تنها مواضع رهبری را باید تبیین کند، چراکه نماز جمعه تریبون حاکمیت و نظام اسلامی است و موضع ولایت و نظام اسلامی را بیان می‌کند.


تقوی، نماز جمعه را نمازی عبادی و سیاسی خواند و با تاکید بر اینکه باید در نماز جمعه عبودیت و معنویت پررنگ باشد، تعامل و همکاری ائمه جمعه با مسئولان شهری را ضروری دانست و همچنین صداقت، دانش و بینش را از شاخصه‌های امام جمعه اعلام کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: امام جمعه تقوی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته