دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1395 - 22:46

تلاش اسرائیل برای خرید زیردریایی دلفین از آلمان

یک پایگاه خبری اسرائیل مدعی شد اسرائیل برای مقابله با جنگ اتمی احتمالی با ایران، دو زیردریایی هسته‌ای جدید دلفین از آلمان خریداری می‌کند.
کد خبر : 125501

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، اسرائیل و آلمان مذاکرات سیاسی و امنیتی برای خرید تعدادی زیردریایی‌های مدل جدید دلفین را روز جمعه آغاز کردند.


پایگاه خبری جوییش پرس با بیان مذاکرات اسرائیل و آلمان برای خرید این زیردریایی، نوشت: «اسرائیل دو زیردریایی جدید دلفین را با کمک‌های مالی آلمان می‌خرد تا دو مدل از قدیمی‌ترین زیردریایی‌های پنج‌گانه‌اش را بازنشسته کند. یکی از آن‌ها سال 2018 تحویل خواهد شد.»


این پایگاه خبری مدعی است ناوگان زیردریایی‌های اسرائیل متشکل از پنج زیردریایی هسته‌ای دلفین، بزرگترین و گرانترین تسلیحات این رژیم برای مقابله با جنگ اتمی احتمالی با ایران است.


جوییش پرس در ادامه ادعاهایش نوشت: «این زیردریایی‌ها که بزرگترین در نوع خود هستند، آلمان بعد از جنگ جهانی دوم ساخته است و توانایی حمل 16 اژدر با کلاهک‌های هسته‌ای و موشک‌های کروز با بُرد 1400 کیلومتر را دارند. این زیردریایی‌ها درصورت وقوع جنگ با ایران، می‌توانند هر نقطه‌ای را هدف قرار دهند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته