دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1395 - 12:39

وزیر پیشین بهداشت: بررسی خونریزی مغزی مرحوم کیارستمی/ نمی‌دانیم در فرانسه چه بر سر او آوردند

وزیر پیشین بهداشت با درخواست برای بررسی خونریزی مغزی «کیارستمی» در فرانسه گفت: ما اصلاً نمی‌دانیم که در فرانسه چه بر سر کیارستمی آوردند و معتقدم اگر او از ایران نمی‌رفت این بلا سرش نمی‌آمد. متاسفانه پرونده فوت کیارستمی مانند پرونده خون‌های آلوده شد.
کد خبر : 125447

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از تسنیم، ایرج فاضل با پرداختن به زوایای پنهان فوت مرحوم کیارستمی اظهار کرد: رفتن به فرانسه هیچ نیاز نبود زیرا اصلاً صلاح نبود از نظر پزشکی کیارستمی با آن وضعیت پرواز کند ولی کاملاً به میل و اختیار خودشان پرواز کردند.


وزیر پیشین بهداشت ادامه داد: کسی از متولیان امر نیز در آن لحظه از پرواز کیارستمی اطلاع نداشت و بدتر از این، ما اطلاع نداریم در فرانسه برای کیارستمی چه کار کردند که باعث شد مرحوم کیارستمی خونریزی مغزی کند.


وی عنوان کرد:‌ بنابراین لزوماً این خونریزی مغزی را نمی‌شود به اتفاقاتی که قبلاً برای درمان کیارستمی افتاده،گره زد زیرا هر کسی بدون این سوابق هم ممکن است خونریزی مغزی کرده و فوت کند.


فاضل با تایید تشابه پرونده فوت مرحوم کیارستمی با پرونده خون‌های آلوده فرانسه اظهار کرد: دقیقاً این دو پرونده مانند همدیگر شده است و فرانسه باید پاسخگو باشد، زیرا ما اصلا نمی‌دانیم که در فرانسه چه بر سر کیارستمی آوردند که باعث خونریزی مغزی او شد، چون مردی با این سن و این سابقه درمانی، تجویز برخی داروها در فرانسه بسیار باید با احتیاط صورت می‌پذیرفت.


وی تصریح کرد: فوت کیارستمی اتفاق تأسف‌باری بود و معتقدم اگر او از ایران نمی‌رفت این بلا سرش نمی‌آمد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته