دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 10:15

تماس تلفنی رئیس‌جمهوری چین با پادشاه عربستان

رئیس‌جمهوری چین در تماس تلفنی با پادشاه عربستان گفت که پکن مایل است تماس نزدیکی با همه طرف‌های بحران یمن داشته باشد و همکاری خود را به منظور یافتن راه حلی مناسب در سریعترین زمان ممکن افزایش دهد.
کد خبر : 12539

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امورخارجه چین اعلام کرد: «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین در تماس تلفنی با ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان بر لزوم دستیابی فوری به راه‌حلی برای بحران یمن تاکید کرده است.


در بیانیه وزارت امورخارجه چین آمده است: «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین گفته است که اوضاع در یمن امنیت و ثبات خاورمیانه و به‌ویژه منطقه خلیج‌فارس را تهدید می‌کند و تلاش‌ برای یافتن راه‌حل صلح‌آمیز سیاسی برای خروج این کشور از بحران ضروری است.


«پینگ» تاکید کرد: همه طرف‌ها باید از تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و پیشنهاد‌های شورای همکاری خلیج‌فارس پیروی و از برقراری صلح و عادی شدن اوضاع در سریع‌ترین زمان ممکن حمایت کنند.
رئیس‌جمهوری چین افزود: پکن مایل است که تماس نزدیکی با همه طرف‌ها داشته باشد و همکاری خود را با هدف یافتن راه حلی مناسب در سریع‌ترین زمان ممکن افزایش دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته