دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1395 - 21:50

یونسکو: مسجدالاقصی مکان مقدس مسلمانان است

با وجود فریادهای مقام‌ها و رسانه‌های اسرائیل، یونسکو امروز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را با محتوای اینکه مسجد الاقصی، مکان مقدس مسلمانان است، تصویب کرد.
کد خبر : 125384

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، امروز پنج‌شنبه یونسکو رای‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر، الجزایر، مغرب، لبنان، عمان، قطر و سودان درباره مسجدالاقصی را در دستور کار خود داشت.


سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل ملل متحد(یونسکو) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، از نظر این نهاد جهانی مسجدالاقصی مکان مقدس مسلمانان است.


هیات اجرایی یونسکو فروردین پیشنهادی را برای جداسازی یهودیان از مسجد‌الاقصی داده بود و به‌جای بکار بردن اصطلاح انگلیسی که صهیونیست‌ها از آن با عنوان کوه معبد یاد می‌کنند، لغط عربی آن را استفاده کرد.


بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل از تصمیم یونسکو درباره جداسازی یهودیان از مسجد‌الاقصی و همچنین نام بردن این مجمع از این مکان با نام عربی به‌شدت انتقاد کرد.


به گزارش شبکه آی 24 اسرائیل، درباره قطعنامه پیشنهادی تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر، الجزایر، مغرب، لبنان، عمان، قطر و سودان رای‌گیری شد و در نهایت این قطعنامه با 24 رای موافق و شش رای مخالف اعضای یونسکو تصویب شد.


قطعنامه پیشنهادی 26 رای ممتنع هم داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته