دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1395 - 19:51

دولت اوباما فردا حمله نظامی به سوریه را بررسی می‌کند

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاوران ارشد سیاست خارجی او روز جمعه (فردا) با هدف بررسی گزینه نظامی علیه سوریه، با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.
کد خبر : 125381

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی اعلام کردند که باراک اوباما در نظر دارد چنانچه حملات هوایی ارتش روسیه و سوریه به حلب متوقف نشود، گزینه نظامی در بحران سوریه را مورد برسی قرار دهد.


به گفته یکی از مقامات ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، طیفی از راه حل‌ها از جمله حمله به پایگاه‌های نظامی، ذخایر مهمات، رادارها و پایگاه‌های ضدهوایی سوریه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.


مقامات آمریکایی همچنین گفته‌اند که یکی از دشواری‌هایی که درباره استفاده از گزینه نظامی وجود دارد، این است که نیروهای ارتش سوریه و روسیه در کنار یکدیگر به سر می‌برند و در نتیجه استفاده از گزینه نظامی می‌تواند احتمال درگیری نظامی با روسیه را افزایش دهد.


البته این مقامات این موضوع را نیز مدنظر دارند که بعید است اوباما دستور دهد که اهداف متعلق به دولت سوریه مورد حمله قرار گیرند.


یکی از راهکارهای دیگری که از سوی مقامات آمریکایی مورد توجه قرار گرفته، ارسال تجهیزات مدرن نظامی به شورشیان مورد حمایت آمریکاست. البته این تجهیزات شامل موشک‌اندازی‌های دوش پرتاب نخواهد شد. آمریکا نگران آن است که در صورت ارسال این موشک اندازها، بعدا علیه هواپیماهای خودش استفاده شود.


به گزارش آنا، انتشار خبر مربوط به جلسه دولت اوباما درباره به کارگیری گزینه نظامی علیه دولت بشار اسد در کاخ سفید در حالی منتشر شده که قرار است جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در لوزان سوئیس با سرگئی لاوروف، همتای روس خود درباره آتش بس پایدار در سوریه مذاکره کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته