دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1395 - 15:34

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در عزاداری مردم قرچک حضور یافت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در جمع مردم ولایتمدار شهرستان قرچک حضور یافت و در آیین عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا شرکت کرد.
کد خبر : 125231

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز چهارشنبه همزمان با عاشورای حسینی با حضور در شهرستان قرچک، شهر زادگاه پدر شهیدش سرلشگر منصور ستاری، در عزاداری مردم این شهرستان شرکت و به یاد مظلومیت شهیدان دشت کربلا عزاداری کرد.


مردم شهرستان قرچک از ساعات اولیه روز عاشورا با حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی، مجالس عزاداری امام حسین (ع) و یاران با وفایش را بر پا کرده و با تجمع در آستان مقدس امامزادگان نظیر امامزاده بی بی زبیده(س) و امامزاده ابراهیم(ع) عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.


عزاداران حسینی در قالب هیات‌های سینه زنی از راه‌های دور و نزدیک خود را به بقاع متبرکه رسانده و مصیبت شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان را محضر حضرت ولی عصر(عج) تسلیت گفتند.


اقوام مختلف کرد، لر، آذری و عرب در شهرستان قرچک جلوه های با شکوهی از سنت‌های مختلف عزاداری سراسر ایران اسلامی را در این شهرستان به نمایش گذاشتند.


اراداتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) با اجرای آیین سنتی شبیه خوانی، گوشه‌هایی از تاریخ اسلام در واقعه عاشورا را به تصویر کشیدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب