دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1395 - 16:35
مدیرکل انفاقات وصدقات و امور اجرایی کمیته امداد خبر داد

رشد ۸۴ درصدی نذورات قربانی هموطنان ایرانی

مدیرکل انفاقات وصدقات و امور اجرایی کمیته امداد گفت: عزاداران حسینی با اهدای نذورات خود در ایام محرم و صفر سال گذشته به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کرده اند که امسال هم این اهدای نذورات با مشارکت چشمگیر مردم خیر کشورمان همراه بوده است.
کد خبر : 125091

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره)، ابوالقاسم رستگار، مدیرکل انفاقات وصدقات و امور اجرایی کمیته امداد با اشاره به اینکه نذورات قربانی در سیستم نرم افزار جامع توسعه مشارکت‌های مردمی در مرحله نهایی بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال ثبت شده است، گفت: میزان نذورات قربانی ۱۵۰ میلیارد ریال در مرحله نخست ثبت شده بود که این میزان در مرحله نهایی به بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال رسید و از این مبلغ بیش از ۱۳ میلیارد ریال آن درآمدهای نقدی است.


مدیرکل انفاقات و صدقات و امور اجرایی کمیته امداد با بیان اینکه مردم خیرخواه کشورمان در مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال نذورات خود را در روز عید قربان به این نهاد پرداخت کردند،افزود: نذورات مردمی در عید قربان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴ درصد رشد داشته است.


وی با بیان اینکه اولویت اعطای نذوارت قربانی در سال جاری، خانوارهای دارای فرزندان مبتلا به سوء تغذیه بودند، تصریح کرد: امسال با نیاز سنجی اولیه و رویکردی مبتنی بر نیاز مددجویان، خانواده‌های دارای فرزندان مبتلا به سوء تغدیه شناسایی و گوشت‌های قربانی و نذورات بین آنان توزیع شد.


رستگار با اشاره به اینکه میزان کمک‌های مردمی در برخی استان‌های کشور نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: کهگیلویه و بویر احمد از ۴۰ میلیون ریال نذورات قربانی در سال ۹۴ به ۴۶۵ میلیون ریال، سیستان و بلوچستان از ۴ میلیارد ریال نذورات قربانی در سال ۹۴ به ۱۹ میلیارد ریال و خراسان رضوی از ۵ میلیارد ریال نذورات قربانی در سال ۹۴ به ۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی به مشارکت طرح اطعام و احسان حسینی هموطنان ایرانی در سال ۹۴ هم اشاره کرد و افزود: عزاداران حسینی با اهدای نذورات خود در ایام محرم و صفر سال گذشته به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کرده‌اند که امسال هم این اهدای نذورات با مشارکت چشمگیر مردم خیر کشورمان همراه بوده است.


شایسته ذکر است هموطنان عزیز می‌توانند نذورات اطعام حسینی خود را به شماره حساب۰۱۰۲۳۴۰۲۳۴۰۰۶ به سهولت پرداخت کنند .


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب