دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1395 - 12:20

فاضل میبدی: کوچک کردن عاشورا در اندازه یک جناح، ظلم به امام حسین (ع) است

یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: تبدیل مراسم عزاداری امام حسین (ع) به یک تریبون جناحی، بدعت و توهین به امام حسین (ع) است.
کد خبر : 125062

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی با بیان اینکه متأسفانه برخی مبلغان و مداحان با نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم، امام حسین (ع) را کوچک کرده‌اند، ‌اظهار کرد: نهضت امام حسین (ع) یک جریان بزرگ و مهم در تاریخ بشریت است اما برخی این جریان را آنقدر کوچک کرده‌اند که اگر پای مراسم عزاداری محرم بنشینیم چیزی از اخلاق، عقلانیت و تحلیل این نهضت نمی‌بینیم.



وی در ادامه افزود: برخی مداحان دنبال بهره‌برداری جناحی آن هم در مقطع انتخابات از مراسم عزاداری هستند. این ظلم به امام حسین (ع) کمتر از ظلم به ایشان در روز عاشورا نیست. تحریف شخصیت امام (ره) و نهضت عاشورا ظلم بسیار بزرگی به امام حسین (ع) است.



فاضل میبدی با بیان اینکه این روزها هر کسی که صدای خوبی دارد می‌آید و چند شعر در مراسم عزاداری محرم می‌خواند و صداوسیما هم به این جریان دامن می‌زند، تصریح کرد: امام حسین (ع) به یک جناح خاص تعلق ندارد که عده‌ای دنبال بهره‌برداری جناحی از این مراسم‌ها هستند. حمله به دولت یا یک جناح کار بسیار اشتباهی است.



این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار کرد: متأسفانه در مراسم عزاداری محرم شاهد تحریک احساسات مردم هستیم و کمتر از دلایل وقوع عاشورا و تحلیل این نهضت بحث می‌شود. برگزاری این نوع مراسم بدعت است و توهین به امام محسوب می‌شود.



وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت است. هر کجا برای عدل مبارزه شود، اسوه آن امام حسین (ع) خواهد بود. نباید امام حسین (ع) و نهضت عاشورا را در اندازه یک جناح کوچک کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته