دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1395 - 16:55

رئیس کمیسیون اقتصادی: پرونده حقوق‌های نجومی باید به دادسرا ارجاع شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه سیستم پرداخت ها در کشور از آشفتگی فراگیر رنج می برد، گفت: انتظار ما از دیوان محاسبات ارجاع گزارش تخلفات در بحث حقوق های نجومی به دادسرا برای دریافت حکم نهایی برای متخلفان این حوزه است.
کد خبر : 124985

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرائت گزارش دیوان محاسبات و کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص حقوق‌های نامتعارف، گفت: اعداد و ارقام این دو گزارش در بحث حقوق‌های نجومی با توجه به اشراف اطلاعاتی قابل اتکا هستند.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بررسی‌ها در بحث حقوق‌های نجومی از سوی دیوان محاسبات و کمیسیون اصل نود مجلس همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: دیوان محاسبات ابتدا گزارش مذکور را در غالب تخلفات مطرح کرده و پس از آن انتظار می‌رود که گزارش به دادسرا برای طی مراحل قانونی ارجاع شود.


گزارش رسیدگی به تخلفات در حوزه حقوق های نامتعارف باید به دادسرا ارجاع شود


وی با تاکید بر اینکه گزارش رسیدگی به تخلفات در حوزه حقوق‌های نامتعارف باید به دادسرا ارجاع شود، تصریح کرد: دادخواست ارجاعی به دادسرا باید از سوی رئیس کل به یکی از هیات‌های مستشاری ارسال شود تا روند رسیدگی به پرونده از مجرای قانونی دنبال شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر مجلس تنها گزارشی از تخلفات رخ داده در غالب حقوق‌های غیرمتعارف را از دیوان محاسبات دریافت کرده است، گفت: رسیدگی به تخلفات صورت گرفته و همچنین صدور حکم در خصوص متخلفان این حوزه یکی از مطالبات مردم از مسئولان در بحث حقوق‌های نجومی است.


قرائت صرف گزارش تخلفات مالی کفایت رسیدگی به این پرونده‌های را نمی کند


پورابراهیمی داورانی با تاکید بر اینکه قرائت صرف گزارش تخلفات رخ داده در بحث حقوق‌های نامتعارف کفایت رسیدگی به چنین پرونده‌هایی را نمی‌کند، افزود: انتظار می‌رود پس از قرائت گزارش حقوق‌های نامتعارف در مجلس هر چه سریع‌تر این گزارش برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شده و نتیجه مراحل رسیدگی به این پرونده به اطلاع عموم برسد.


وی تاکید کرد: باید در بازه زمانی نهایت 4 ماهه رای نهایی در خصوص دریافت کنندگان حقوق‌های نامتعارف صادر شود تا مردم از بازگشت بیت المال به خزانه اطمینان حاصل کنند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مردم منتظر شفاف سازی در خصوص نحوه برخورد قانونی با تخلفات صورت گرفته در غالب حقوق‌های نجومی هستند، گفت: اطلاع رسانی و شفاف‌سازی در این بحث وظیفه مسئولان است.


رسیدگی به پرداخت‌های دستگاه‌های مختلف برای جلوگیری از بروز حقوق‌های نجومی ضروری است


وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به پرداخت های دستگاه های مختلف برای جلوگیری از بروز حقوق های نجومی ضروری است، افزود: با تشدید نظارت ها از سوی دستگاه های مسئول می تواند از تکرار پرداخت های نامتعارف جلوگیری کرد.


پورابراهیمی داورانی یادآور شد: برخورد با استمرار پرداخت حقوق‌های نامتعارف یکی از وظایف دستگاههای مسئول بوده که بی‌توجهی به آن با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست.


وی با بیان اینکه تسریع دولت در ارسال لایحه برخورد با حقوق‌های نامتعارف می‌تواند پرداخت‌ها را در پروسه‌ای مشخص هدایت کند، گفت: لایحه دولت در خصوص برخورد با پرداخت‌های نجومی می‌تواند گامی به جلو باشد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیستم پرداخت‌ها در کشور اکنون از آشفتگی فراگیر رنج می‌برد، افزود: نظم دهی به پرداخت‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب