دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1395 - 11:12
درگفت‌وگو با آنا؛

جوانمردی: هدف زهرا نعمتی مقدس بود اما من به حضور در المپیک فکر نمی‌کنم/ از زیر صفر شروع کردم

دارنده 2 مدال طلای پاراالمپیک ریو گفت: به حضور در المپیک فکر نمی‌کنم. دلیلم هم این است که بین مدال المپیک با پارالمپیک تفاوتی نمی‌بینم.
کد خبر : 124977

ساره جوانمردی درباره برنامه‌‌های خود بعد از المپیک ریو به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «هنوز تقویم سال 2017 نیامده و فدراسیون جانبازان و معلولان برنامه‌ای به ما نداده است. ولی در آینده ما رقابت‌های قهرمانی جهان را در پیش داریم و همچنین در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا شرکت خواهیم کرد. مسلما با یک برنامه خوب و حساب‌شده می‌توان در این مسابقات موفق شد و همچون اینچئون کره‌جنوبی و ریو به مدال‌های با ارزشی رسید.»


دارنده دو مدال طلای ریو درباره اینکه چگونه توانست تبدیل به یکی از ورزشکاران موفق ایران شود، تصریح کرد: «برای من جالب است که بسیاری از دوستان و نزدیکان و همچنین ورزشکاران هم رده من موفقیت‌های مرا ناشی از حمایت‌های نهادهای مختلف ورزشی کشور می‌دانند. آنها به من می‌گویند تو که خیلی خوب تمرین می‌کنی و بهترین امکانات در اختیارت است. باید هم موفق باشی و نتیجه بگیری. در حالی‌که امثال من و زهرا نعمتی از صفر و حتی زیر صفر شروع کردیم.»


او ادامه داد: «تنها تفاوت ما با کسانی که موفق نبودند این است که ما یک توکل به خدای بزرگ کردیم و همت بسیار زیادی را خرج کردیم تا به موفقیت رسیدیم. با توجه به اینکه هنوز هم توجه به ورزش بانوان در ایران کمرنگ است و اصلا قابل توجه نیست اما ما خیلی تمرین کردیم و با همه وجود تلاش کردیم و به سطحی رسیدیم که در میان بهترین‌های جهان قرار گرفتیم. همین امروز اگر دست از تلاش کردن بکشیم و وقت نگذاریم خیلی راحت کنار گذاشته می‌شویم. »


جوانمردی تاکید کرد: «من با این نیت تمرین می‌کنم و تلاش می‌کنم که در مسابقات موفق باشم. هیچ کسی را رقیب خودم نمی‌دانم . در ورزش تلاش مهم است و اینکه بخواهید در میان برترین‌ها قرار بگیرید. هر ورزشکاری به نسبت تلاشی که می‌کند قابل احترام است و مسلما آنکه بهتر کار کرده شایسته کسب رتبه بالاتر است.»


وی در واکنش به این موضوع که آیا همچون زهرا نعمتی تلاش می کند در المپیک شرکت کند یا نه، عنوان کرد: «هدف زهرا مقدس بود و به آن رسید. اگر مدال می‌گرفت که تلاش او به مراتب قشنگ‌تر هم بود اما خوب قسمت نشد با مدال از مسابقات بیرون بیاید. خیلی‌ها به من گفتند که تلاش کنم تا در المپیک 2020 توکیو سهمیه به‌دست آورم. ولی ساره جوانمردی هدفش حضور در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک است و به حضور در المپیک فکر نمی‌کند. دلیلم هم این است که بین مدال المپیک با پارالمپیک تفاوتی نمی‌بینم. اگر روزی به این نتیجه رسیدم که ارزش مدال المپیک بیشتر است، بدون شک برای حضور در آن حداکثر تلاشم را خواهم کرد.»


وی درباره اینکه حمایت‌های صندوق حمایت از قهرمانان را مناسب می‌داند یا نه بیان کرد: «راستش را بخواهید من و دیگر ورزشکارن مدال‌آور هنوز نفهمیدیم که این صندوق با چه هدفی راه‌اندازی شده و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد. کمکی ندیدیم و سعی می‌کنیم اصلا به آن فکر هم نکنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته