دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1395 - 14:51
ملکی به آنا خبر داد:

تمهیدات آتش‌نشانی پایتخت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به تشریح تمهیدات این سازمان به منظور تامین امنیت مراسم‌های مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پرداخت.
کد خبر : 124942

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به تمهیدات این سازمان به منظور برگزاری مراسم‌های مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه دسته‌جات عزاداری در این روزها به خیابان‌ها می‌آیند و احتمال دارد به دنبال این موضوع در معابر پایتخت ترافیک ایجاد شود همانند سال‌های گذشته استقرارهای ویژه‌ای را به منظور تامین ایمنی عزاداران و همچنین دسترسی سریع به محل حوادث احتمالی اندیشیده‌ایم.


وی با بیان اینکه شب‌های گذشته هم سازمان آتش‌نشانی به این منظور استقرارهایی را داشته است، اضافه کرد: اما استقرارهای پایانی از شامگاه شب گذشته (19 مهر ماه )آغاز شده و تا پایان شامگاه 21 مهر ماه بعد از مراسم شام غریبان ادامه دارد.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران ادامه داد: به همین منظور 225 دستگاه خودروی سبک، سنگین و موتورسیکلت در مجموع این سه شب به همراه 610 نفر آتش‌نشان در 220 نقطه (مساجد، حسینیه‌ها، مهدیه‌ها و تکایای معتبر و بزرگ) قرار خواهند گرفت و مسائل ایمنی را تحت کنترل می‌گیرند.


ملکی تاکید کرد: تمام رؤسای ایستگاه‌ها و مدیران ارشد عملیاتی هم با خودروهای مربوطه مشغول گشت‌زنی و کنترل اوضاع ایمنی محدوده‌ها خواهند شد.


به گفته وی ظهر عاشورا استقرارها به نقطه اوج خود می‌رسد در اماکن بزرگی که مراسم آتش زدن خیمه‌ها اتفاق می‌افتد نیروهای آتش‌نشانی هم حاضر خواهند شد.


سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری تهران در پایان از شهروندان پایتخت خواست تا مثل همیشه در این زمینه همکاری مناسب را انجام دهند و در صورت مشاهده خودروی آتش‌نشانی که در حال ماموریت است سریع راه را باز کنند و در صورت بروز حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و موضوع را به سامانه 125 اعلام کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تاسوعا و عاشورا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته