دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
درگفت‌وگو با آنا؛

آشتیانی: شانس پیروزی ایران 80 درصد است/ خط دفاعی کره‌ای‌ها ضعف دارد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: با فشار عصبی که تماشاگران‌مان به کره‌ای‌ها می‌‌آورند و با حفظ تمرکز بازیکنان تیم برای برنده‌شدن شانس زیادی داریم.
کد خبر : 124926

ابراهیم آشتیانی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره دیدارهای ایران و کره‌جنوبی در زمان خود و بازی فردا درچارچوب مرحله مقدماتی جام‌جهانی گفت: «مهم‌ترین بازی که در زمان بازی کردن خودم برابر کره‌جنوبی انجام دادم، در فینال جام ملت‌های آسیا در سال 1974 بود که این تیم را شکست دادیم و قهرمان شدیم. ما در سال 1974 هم کره را مغلوب کردیم. کلا پیروزی‌های ما برابر کره‌ای‌ها از همان زمانی که من بازی می‌کردم تا به امروز بیشتر بوده و این بار هم برنده می‌شویم.»


او درادامه اظهارداشت: «شیوه بازی کره‌ای‌ها از گذشته تا به امروز تغییر آنچنانی نداشته است. آنها بازی سرعتی دارند و همیشه با اتکا به همین موضوع به ما فشار آورده‌اند. ما هم با استفاده از توپ‌های بلند و درگیری‌های فیزیکی موفق شدیم برابر کره نتیجه بگیریم. البته آنها به خوبی پاس‌های عمقی می‌دهند و و یک و دوهای خوبی تشکیل می‌دهند. با این حال خط دفاعی‌شان آسیب‌پذیر است و در بازی برابر قطر ضعف‌های زیادی را شاهد بودیم که می‌تواند به ملی‌پوشان ما برای فتح دروازه این تیم کمک زیادی کند.»


پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: «ما برابر ازبکستان بدون نقص و کاملا با برنامه بازی کردیم. برابر کره‌جنوبی هم می توانیم این کار را انجام دهیم. آن هم در شرایطی که حمایت هواداران خود را به همراه داریم و با اتکا به حمایت آنها قطعا انگیزه ما برای پیروزی بیشتر هم می‌شود. من خودم بازی با حمایت هواداران را تجربه کرده‌ام و می‌دانم که تشویق‌های آنها چقدر در بازی بازیکنان ما درون زمین موثر است. معتقدم زدن گل اول گام بزرگی است که باید در نیمه نخست رخ بدهد و بعد از آن در ضدحمله‌ها می‌توانیم بیشتر هم به کره گل بزنیم.»


آشتیانی درخصوص شانس صدرنشینی ایران در صورت پیروزی برابر کره‌جنوبی اظهارداشت: «دو تیم از همان لحظه‌ای که اعلام شد با همدیگر در یک گروه قرار دارند، رقابت تنگاتنگ‌شان شروع شده و در حال حاضر هم هر دو با 7 امتیاز در صدر قرار دارند. ما با فشار عصبی که تماشاگران‌مان به کره‌ای‌ها می‌‌آورند و با حفظ تمرکز بازیکنان تیم برای برنده‌شدن شانس زیادی داریم.»


وی ادامه داد: «من بخت تیم ایران را 80 به 20 برابر کره می‌دانم و معتقدم با 3 امتیازی که می‌گیریم باید خود را آماده دیدارهای بعد شویم. در هر صورت کره باید با ازبکستان 2 بازی مهم انجام دهد، احتمال دارد که رقیب اصلی ما برای صدرنشینی نباشد. در کل ما باید تمام فکر و ذکرمان پیروی در بازی فردا باشد و بعد از آن با توجه به نتایجی که تیم‌های دیگر می‌گیرند برای حفظ صدر جدول و صعود مستقیم به جام‌جهانی روسیه تلاش کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته