دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کی‌روش: نگاه من نه تهدید است نه فرصت/ کره‌ای‌ها چیزهای زیادی برابرما از دست می‌دهند

سرمربی تیم ملی گفت: همه بازیکنان آماده هستند که این موضوع برای من در انتخاب یازده بازیکن اصلی سبب دردسر شده است.
کد خبر : 124891

به گزارش گروه ورزشی آنا، کارلوس کی‌روش درنشست خبری پیش از بازی مقابل کره جنوبی گفت: «به اصحاب رسانه و ایرانی ها و کره جنوبی ها خوش آمد می گویم. مطمئنا با توجه به تعداد اصحاب رسانه ای که اینجا هستند، فردا بازی جذابیتش بسیار بالا است. مطمئنا بازی فردا با کره جنوبی قسمتی از رقابت پرفشار ما در راه رسیدن به جام جهانی است. بازی دشواری با کره جنوبی داریم که تاریخچه بسیار غنی دارد. بازی فردا رقابتی سخت در مسیر جام جهانی است.»


وی افزود: «تیم ما کاملا آماده است و بازیکنان با انگیزه آماده بازی فردا هستند. مخصوصا با دانش اینکه این ایام، ایام خاصی برای جامعه ایرانی است وظیفه ما این است که فردا با عملکرد خوبمان بتوانیم به پیروزی برسیم. حتی با حضور خود در استادیوم امیدوارم هواداران ما را مقابل کره جنوبی حمایت کنند. در کلام آخر از طرف تیم ملی و تک تک بازیکنان این ایام را تسلیت عرض می‌کنم.»


سرمربی تیم ملی ایران درباره آمادگی دژاگه و جهانبخش افزود: «در ازبکستان هم تک تک بازیکنان آمادگی داشتند. برای این بازی هم همان مطلب صدق می کند. خدا را شکر همه بازیکنان آماده هستند که این موضوع برای من سبب دردسر شده در انتخاب یازده بازیکن اصلی. امیدوارم بتوانم با کمک خداوند بهترین انتخاب را برای بازی فردا انجام دهم.»


کی‌روش در خصوص ماسک ها و مشت های گره کرده کره‌ای‌ها گفت: «نگاه من نه تهدید است نه فرصت. ما فوتبالیست هستیم و دنبال کسب نتیجه. امیدوارم بتوانیم باعث دلگرمی مردم شویم. ما فقط می توانیم در زمین چمن پیروز شویم و توجهی به این گونه صحبت ها نداریم. برای ما بازی مقابل کره یک چالش است. هربار مقابل کره بازی می کنیم چیزهای زیادی یاد می گیریم. مقابل کشور کره که میزبانی رقابت های جام جهانی را داشته است، ما چیزی برای از دست دادن نداریم و تلاش می‌کنیم به این بازی به عنوان یک بازی برای صعود به جام جهانی نگاه کنیم. در انتها مطمئن هستم در دیگر دیدارها فوتبال خوبی داریم.»


کی‌روش در مورد اینکه با آماده شدن جهانبخش و دژاگه آیا کار او برای انتخاب ترکیب 11 نفره سخت نمی‌شود، گفت: «در ازبکستان هم تک‌تک بازیکنانم آمادگی لازم را برای بازی داشتند و برای این بازی هم همه آماده هستند و همه باعث سردرد من برای انتخاب شدند که امیدوارم بتوانم بهترین انتخاب را برای بازی فردا انجام دهم.»


سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که ترس کره‌ای‌ها از تیم ملی ایران برگ برنده ایران است یا یک نکته منفی به شمار می‌رود، گفت:‌ «نگاه من به این مسئله نه تهدید است و نه فرصت. ما همه فوتبالیست هستیم و دنبال کسب نتیجه. ما دنبال یک تجارت سرگرمی هستیم تا باعث خوشحالی مردم شویم و به همین دلیل می‌خواهیم برنده شویم. شما هیچ وقت نمی‌توانید یک بازی را در روزنامه‌ها برنده شوید و بازی در زمین مسابقه برنده آن مشخص می‌شود و نباید به این حرف‌هایی که در روزنامه‌ها زده می‌شود توجه کرد.»


کی‌روش گفت: «برای ما بازی مقابل کره یک چالش است. هر بار که با این تیم بازی می‌کنیم از این دیدار یاد می‌گیریم و تلاش زیادی می‌کنیم چون کره قدمت زیادی دارد و قبلا میزبان جام جهانی هم بوده است و به همین خاطر ما چیزی برای از دست دادن مقابل کره نداریم اما آنها هستند که چیزهای زیادی را از دست می دهند و این بازی برای آنها اهمیت زیادی دارد. مافقط تلاش می‌کنیم به این بازی به عنوان یک بازی در مسیر جام جهانی نگاه کنیم و در انتها مطمئن هستم مثل سایر بازی‌هایمان شاهد فوتبال خوبی خواهیم بود.»


سرمربی تیم ملی در مورد اینکه با توجه به روند بلیت‌فروشی الکترونیکی شاید ورزشگاه آزادی برای بازی دو تیم پر نشود، گفت:‌ «این مسائل به بنده ربطی ندارد اما امیدواریم که هواداران بیایند و اینکه این موضوع نه تنها این موضوع باعث اتحاد می شود بلکه آنها می‌توانند یک بازی فوق‌العاده از دو تیمی را ببینند که بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم و فردا شاهد حضور هواداران باشیم.»


وی افزود: «مسئله‌ای که فردا حائز اهمیت است این است که بازیکنان ما با تمرکز و انگیزه کامل سعی می‌کنند بازی خوبی را انجام داده و عملکرد خوبی داشته باشند. یک بار برای همیشه می‌گویم در فوتبال شما نمی‌توانید با جنگ‌های روانی و صحبت کردن زیاد در رسانه‌ها برنده بازی باشید بلکه باید در زمین عملکرد خوبی داشته باشید تا نتیجه خوبی بگیرید و در انتها توقع دارم از بازیکنانم که آنها می‌دانند باید در زمین زجر بکشند و از خودگذشتگی کنند تا نتیجه لازم به دست بیاید. مطلبی که همیشه به بازیکنانم می‌گویم اینکه وقتی صاحب توپ هستید نمایشی که می‌خواهید پیاده کنید را با دقت انجام دهید چون مردم هم همین را می‌خواهند.»


کی‌روش در پاسخ به این سوال که چگونه همواره با تیم ملی ایران، کره جنوبی را شکست می‌دهد و دلیل این موفقیت‌های او با ایران چیست، گفت: «خوشحالم که بازیکنان زیبا و دوست‌داشتنی در کنار من هستند و زحمت اصلی را آنها کشیده‌اند و دلیل این موفقیت آنها بوده‌اند.»


سرمربی تیم ملی در مورد اینکه چه شناختی از کره جنوبی دارد و اینکه کدام بازیکن بهترین بازیکن این تیم است، گفت: «کره جنوبی تیم و بازیکنان خوبی دارد اما وظیفه من این است که بازیکنان خودم را بزرگ کنم و به آ‌نها بپردازم و زیاد نمی‌‌خواهم کره‌ای‌ها را بزرگ کنم اما شکی نداریم که ستاره کره جنوبی آقای کو هستند که در مصاحبه‌اش انتقاداتی را به مردم ایران مطرح کرده بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته