دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1395 - 14:41
نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت: (4)

ویزیت بیمار از سوی دستیار یا پزشک غیر اصلی تخلف است

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وزیریت بیماران از سوی دستیار در مراکز درمانی آموزشی گفت: در تمام دنیا ابتدا رزیدنت‌ها بیماران را ویزیت می‌کنند و در صورت بروز مشکل با پزشک مشورت می‌کنند اما اگر در مراکز خصوصی، دستیار پزشک یا پزشک غیر اصلی بیمار را ویزیت کند مورد قبول نبوده و تخلف صورت گرفته است.
کد خبر : 124888

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تمهیدات وزارت بهداشت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: شیفت‌های پزشکان، پرستاران وزارت بهداشت در این ایام تشدید شده و آمادگی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به صورت کامل در این مدت داریم.


حریرچی ادامه داد: وزارت بهداشت نظارت‌های لازم را از نظر مواد غدایی توزیعی از طرف مردم و هیات‌های مذهبی داشته و علی‌رغم این درخواست کرده‌‌‌ایم که پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.


حریرچی در مورد برنامه‌های وزارت بهداشت و ارائه خدمات به راهپیمایان اربعین حسینی اظهار کرد: وزارت بهداشت تمهیدات لازم را در این زمینه پیش‌بینی کرده و همگام با سایر دستگاه‌ها جهت پیشبرد برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه گام بر می‌دارد. البته سال گذشته علی‌رغم سردی هوا و حجم انبوه مسافران، مشکلات در حوزه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و بروز بیماری‌ها بسیار اندک بود و امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد اقدامات موثری هستیم.


وی درباره تمهیدات وزارت بهداشت در راهپیمایی اربعین نیز گفت: در این زمینه آمادگی‌های لازم را داریم و تقسیم‌بندی‌ داخل و خارج کشور و استان‌های پشتیبان انجام و مشخص شده است. البته یک قسمت مراقبت‌ از زائرین است و قسمت دیگر آموزش‌هایی است که باید به آنها داده شود که این اقدامات صورت می‌گیرد.


وی در مورد ارائه خدمات توسط دستیاران و رزیدنت‌ها در مراکز دولتی به خبرنگار آنا گفت: در بیمارستان‌های آموزشی سیستم ارائه خدمات به نحوی طراحی شده که رزیدنت‌ها اقدامات لازم را در سطوح مختلف برای بیماران انجام می‌دهند و گاهی روزی 2 هزار مراجعه در بخش‌های آموزشی ثبت می‌شود البته اگر در این زمینه مشکلاتی مطرح شود رزیدنت‌ها با اساتید مطرح می‌کنند.


سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: در تمام دنیا الگوی بیمارستان‌های آموزشی به همین صورت است البته در مراکز خصوصی مکانیزم‌ها متفاوت بوده و کسی که به متخصص مراجعه می‌کند فردی باید بیمار را ویزیت کند که پروانه متخصص به نام همان بوده و اگر دستیار پزشک یا پزشک غیر اصلی بیمار را ویزیت کند مورد قبول نبوده و تخلف صورت گرفته است.


حریرچی درباره تزریق واکسن آنفلوانزا و عوارض آن، گفت: هیچ دارویی نیست که عارضه آن صفر باشد، اما برخی داروها عوارض‌شان آنقدر اندک است که ما به نفع کلی آن توجه می‌کنیم. بنابراین داروهایی که مجوز می‌گیرند و توصیه می‌شوند، منافع‌شان بیش از مضرات‌شان است. در عین حال تزریق واکسن آنفلوانزا را برای افراد در معرض ریسک توصیه کردیم و برای برخی افراد در معرض خطر نیز خودمان آن را تامین کرده‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته