دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 13:33
سالاری در نشست خبری در پاسخ به آنا/۲

اعضای شورایاری‌ها حق جلسه‌ای دریافت نمی‌کنند/ پادگان‌ها باید از شهر تهران خارج شوند

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بر خلاف آنچه که برخی تصور می‌کنند اعضای شورای شهر هیچ حق جلسه یا مزایایی دریافت نمی‌کنند.
کد خبر : 12481

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا محمد سالاری در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص شائبه‌ای که برخی درباره اعضای شورایاری‌ها و مزایایی که به آنان اختصاص می‌یابد مطرح کرده‌اند به خبرنگار آنا توضیح داد: تنها بودجه‌ای که در اختیار شورایاری هر محله قرار می‌گیرد سالانه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است و هیچ حق جلسه یا حق الزحمه‌ای به شورایاری‌ها تعلق نمی‌گیرد.


وی افزود: از این ۱۰۰ میلیون تومان فقط قسمتی به شورایاری تعلق می‌گیرد و کل آن در اختیار هیات امنای محله است که مدیریت مالی آن را بر عهده دارد.


وی تاکید کرد: اما من معتقدم که باید در این رویه تجدیدنظر شود زیرا بسیاری از گزارش‌ها نشان داده که افرادی که در انتخابات شورایاری رد صلاحیت شده‌اند از همین کسانی بوده‌اند که این بودجه را در اختیار داشتند.


سالاری گفت: اکثریت اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند که برای اینکه بتوان از ظرفیت‌های اعضای شورای محلات بهره گیری شود باید در روند فعلی عملکرد آن‌ها تجدید نظری صورت گیرد.


رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تاکید کرد: با این وجود باید توجه داشت که هر نهاد نوپایی در ابتدا با مشکلاتی مواجه است که باید در رفع آن کوشش کرد.


پادگان‌های نظامی باید به زودی از شهر خارج شوند


وی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به موضوع خروج پادگان‌های نظامی از شهر گفت: پادگان‌های نظامی باید به زودی از شهر خارج شوند و بارگذاری در این مناطق بر خلاف نظر اعضای شورای شهر است.


سالاری با تاکید بر اینکه در فرآیند بررسی برنامه ۵ ساله شهرداری تهران ما به عنوان کمیسیون شهرسازی شهرداری را مکلف کرده‌ایم نسبت به انجام اقداماتی مبنی بر خروج پادگان‌ها از شهر تهران اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: به نظرم در ارتباط با خروج پادگان‌ها از شهر، شهردار تهران با توجه به اینکه از مسئولان نظامی و انتظامی سابق کشور بوده باید اقدام کند و البته تاکنون موفقیت‌هایی در این خصوص داشته است.


رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران افزود: با این وجود پادگان‌ها متعلق به نهادهای نظامی است و بعضا آن‌ها نیز یک طرف موضوع هستند و تقاضای بارگذاری در محیط‌های پادگانی را دارند.


عضو شورای شهر چهارم تاکید کرد: بنابراین اینکه صرفا پادگان‌ها از تهران خارج شوند و در محل آن‌ها بارگذاری دیگری به صورت انبوه صورت گیرد بر خلاف نظر اعضای شورای شهر است.


سالاری گفت: در این مکان‌ها نباید بارگذاری صورت گیرد و امیدواریم مسئولان نظامی سریعا نسبت به خروج پادگان‌ها از شهر تهران اقدام کنند.


رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران همچنین با اشاره به احداث پارک جنگلی یاس، ضمن تقدیر از مقام معظم رهبری، اعضای شورای شهر، شهردار تهران، وزیر اطلاعات، وزیر دفاع و ارتش، گفت: برای واگذاری پارک جنگلی یاس به شهرداری تهران تشکر می‌کنم زیرا اعتقاد دارم این نهاد‌ها از سال‌ها پیش از این پارک صیانت کرده و اکنون آن را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای در اختیار مردم قرار داده‌اند تا از آن بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته