دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 09:57

ترکیب سایت‌های پربازدید در ایران تغییر کرده‌است

ترکیب سایت‌های پربازدید در ایران مدتی است که تغییر کرده‌است و از جمله مهمترین این تغییرات سقوط رتبه سایت «پیوندها» است.
کد خبر : 12479

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در آخرین آمار اعلام شده از سوی سایت الکسا مرجع رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی بر اساس میزان بازدید، 25 سایت برتری که از ایران بیشترین بازدید را دارند سایت‌های خدمت‌رسان، فروش اینترنتی و خبری هستند.


بر اساس این گزارش موتورهای جست‌وجوی گوگل و یاهو در رتبه‌های اول و دوم بازدید در ایران قرار دارند که نشان از استفاده زیاد ایرانی‌ها برای جست‌وجوی اطلاعات خود از درگاه این دو موتور بزرگ جست‌وجوی جهانی است.


پس از این دو سایت، بلاگفا قرار دارد که به دلیل در اختیار دادن فضای رایگان مجازی به کاربران اینترنتی، توانسته خود را به عنوان اولین سایت ایرانی پربازدید قرار دهد.


سایت "ورزش 3" در رتبه چهارم رده‌بندی پربازدیدترین سایت‌ها در ایران است. این سایت خبری تصویری توانسته با انتشار اخبار، ویدئوها و نتایج ورزشی که جزو ذائقه‌های اصلی مخاطبان ایرانی است، جای خود را در بین مخاطبان باز کند و عنوان پربازدیدترین سایت خبری تصویری در ایران را به خود اختصاص دهد.


پس از این سایت، آپارات قرار دارد که یک سایت به اشتراک‌گذاری کلیپ‌های تصویری است، در ادامه این رده‌بندی سایت اجتماعی "فیس‌نما"، سایت خرید اینترنتی "دی‌جی کالا"، سایت "وی‌کی پدیا"، "میهن بلاگ"، موتور جست‌وجوی "اسک"، خبرگزاری فارس ، سایت خبری تحلیلی تابناک، سایت "پاپ‌آپ"، "بیتوته"، "علی‌بابا" ، "پرشین بلاگ"، سایت بانکی "شاپرک"، بانک ملت، "رز بلاگ"، "اد کش"، شبکه اجتماعی "کلوب"، سرویس آپلود عکس "پیکو فایل"،"بلاگ اسکای"، سایت سازمان سنجش و در رده 25 سایت پیوندها قرار دارد.


با نگاهی اجمالی به این رده‌بندی ذائقه بازدیدکنندگان سایت‌های اینترنتی کاملا مشخص می‌شود و بر این اساس می‌توان گفت، وبلاگ‌ها و سایت‌های اشتراک فایل‌های ویدئویی و سایت‌های خبری و بانکی جزو پربازدیدترین سایت‌های کشور هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب