دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1395 - 14:55

بسیج مردمی عراق: عملیات موصل در روزهای آینده آغاز می‌شود

سخنگوی بسیج مردمی عراق با تأکید بر اینکه نیروهای داوطلب مردمی در عملیات آزادسازی موصل حضور خواهند داشت، اعلام کرد که این عملیات در روزهای آینده آغاز می‌شود.
کد خبر : 124609

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، احمد اسدی در گفت‌و‌گو با شبکه سومریه‌نیوز اعلام کرد: «حضور حشد الشعبی (بسیج مردمی) در عملیات موصل حتمی شده و این عملیات در روزهای آینده آغاز می‌شود.»


اسدی گفت: «نخست‌وزیر به‌عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح چندی پیش در پارلمان تأکید کرد که حشد الشعبی جزء نیروهای اصلی در آزادسازی موصل است. او در هر مناسبتی بر این موضوع تأکید می‌کند و تصمیم به حضور حشد الشعبی گرفته شده است.»


سخنگوی بسیج مردمی افزود: «نیروهای ما در حال آماده شدن و حرکت به سمت منطقه هستند.»


او تأکید کرد: «ما حضور هرگونه نیروی خارجی از هر کشوری را رد می‌کنیم. ما نیروی نظامی داریم و آن‌ها قادر به آزادسازی مناطق هستند.»


سخنگوی بسیج مردمی حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق را محکوم کرد و آن را غیر قانونی دانست.


روزنامه انگلیسی: احتمالا عملیات موصل هفته آینده آغاز می‌شود


پایگاه خبری شبکه العالم گزارش کرد: «روزنامه ساندی‌تایمز چاپ بریتانیا پیش‌بینی کرد که عملیات آزادسازی موصل هفته آینده آغاز شود.


به‌نوشته این روزنامه، عملیات آزادسازی موصل که مردم عراق از خیلی وقت پیش منتظر آن هستند، احتمالا هفته آینده آغاز می‌شود و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از ترک کرسی خود در ژانویه 2017 (دی) می‌خواهد کاری در عراق انجام بدهد.


ساندی‌تایمز درباره وقوع فاجعه انسانی هشدار داد و نوشت: «وقوع فاجعه انسانی در موصل با جمعیت یک میلیون نفری دور از انتظار نیست، زیرا داعش شروع به حفر گودال‌ها، مین‌گذاری و ریختن نفت در کانال‌های آب اطراف موصل برای آتش زدن این کانال‌ها کرده است.»


ساندی‌تایمز به‌نقل از ولی نصر، رئیس دانشگاه جونز هاپکینز و مشاور سابق دولت اوباما می‌نویسد: «جنگ موصل خونین خواهد بود و باعث آوارگی تعداد زیادی از مردم خواهد شد و همین موضوع اوضاع منطقه را بدتر خواهد کرد.»


ساندی‌تایمز نوشت: «آزادی موصل ضربه‌ای سنگین به داعش وارد خواهد کرد ولی این گروه را ریشه‌کن نخواهد کرد زیرا علاوه بر شهر موصل عراق پایگاهی دیگر در شهر رقه سوریه دارد.»


این روزنامه عملیات آزادسازی موصل را سخت دانست و تأکید کرد: «چه بسا شکست دادن داعش در موصل کاری سخت خواهد بود، زیرا با آغاز عملیات، عناصر این گروه در میان مردم مخفی خواهند شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته