دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 12:26
وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

صدور مجوز برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت شفاهی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجوز استخدام نیروی انسانی به صورت شفاهی صادر و زمان آن مشخص شده است، گفت: به محض اینکه مجوز به صورت کتبی ابلاغ شود دستورالعمل مربوطه را صادر خواهیم کرد.
کد خبر : 12452

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا علی اصغر فانی در حاشیه همایش یاس مهربانی با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش اظهار کرد: مجوز استخدام در این وزارتخانه شفا‌ها داده شده زمان آن مشخص است و آزمون را آموزش و پرورش با مشارکت سازمان سنجش برگزار می‌کند.


وی افزود: روز گذشته شخصا پیگیر بودم تا این مجوز کتبا ابلاغ شود به محض اینکه مجوز کتبا ابلاغ شود دستور العمل مربوط صادر خواهد شد و همه جزئیات در آن مشخص است.


فانی با تاکید بر اینکه بر حسب نیاز نیروی انسانی و با توجه به رشته، جایگاه جغرافیایی و جنسیت در آموزش و پرورش توزیع نیاز‌ها را در دستورالعمل اعلام می‌کنیم، بیان کرد: کسانی که در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش معلمی ببینند.


مدارس دولتی را نسبت به مدارس خاص گسترش می‌دهیم


فانی در پاسخ به سوالی درباره کاهش مدارس خاص از جمله مدارس تیزهوشان و سمپاد عنوان کرد: سال گذشته سیاست کاهش مدارس خاص ابلاغ شد اما توجه داشته باشید زمانی که دانش آموز وارد مدرسه می‌شود تا فارغ التحصیل نشود نمی‌توانیم او را جابجا کنیم.


وی ادامه داد: این سیاست را با شیب ملایم با توجه به صلاح دانش آموزان شروع کردیم و آثار آن را طی سه تا چهار سال آینده مشاهده خواهیم کرد.


وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: پذیرش دانش آموزان در مدارس خاص با توجه به شرایط هر منطقه باز تعریف شده که البته به معنای کاهش تعداد آن‌ها نیست و بستگی به شرایط دارد در مجموع به نظر می‌آید تعداد مدارس دولتی نسبت به مدارس خاص در آینده گسترش خواهد یافت.


وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا عناوین استادیار، دانشیار و... در طرح رتبه بندی معلمان به ارشد، خبره و عالی تغییر کرد گفت: در قانون مدیریت خدمات کشوری ۵ رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی پیش‌بینی شده که ما طبق‌‌ همان طرح را تدوین می‌کنیم و عناوین یاد شده تنها به صورت یک پیشنهاد عنوان شده بود.


پیگیر پرداخت معوقات فرهنگیان هستیم


وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان اضافه کرد: روز گذشته پیگیر پرداخت این موضوع هم بودم البته اگر معوقات را پرداخت کنیم دیگر آن را اعلام نمی‌کنیم.


فانی درباره نتیجه طرح آزمایشی بازگشایی مدارس در روزهای ۵ شنبه گفت: هنوز سازمان پژوهش در این باره اعلام نظر قطعی نکرده است.


انتخاب رشته دانش آموزان در پایه نهم اتفاق می‌افتد


وزیر آموزش و پرورش همین طور در خصوص زمان انتخاب رشته دانش آموزان اظهار کرد: دانش آموزان در انتهاب سال نهم رشته خود را مشخص می‌کنند و از سال دهم در رشته انتخابی ادامه تحصیل می‌دهند.


وی درباره پرداخت وجه پیش ثبت نام در مدارس غیر دولتی بیان کرد: مدارس در قبال پیش ثبت‌نام نباید وجهی از والدین دریافت کنند ثبت‌نام اولیه برای این مدارس اشکالی ندارد اما دریافت هر گونه وجه غیر قانونی است.


اعتبارات توزیع شیر در مدارس تامین نشده است


وزیر آموزش و پرورش درباره توزیع شیر در مدارس گفت: اعتبارات مربوط به این طرح هنوز تامین نشده است.


او همچنین درباره تکلیف مدارس واگذار شده به بخش خصوصی با توجه به مخالفت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نام‌گذاری این طرح به (واگذاری) غلط است در ماده ۲۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه مصوب سال ۸۹ آمده است که دولت می‌تواند مدارس را به مشارکت بگذارد و این اقدام قانونی بوده است و اگر رسانه‌ها یا مدیران آموزش و پرورش این نام‌گذاری را انجام داده‌اند غلط بوده و نمی‌توان عنوان واگذاری را بر آن گذاشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته