دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1395 - 10:22

ائتلاف عربی مشارکت در کشتار صنعاء را رد کرد

ائتلاف عربی به رهبری عربستان امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای هر گونه مشارکت در حمله هوایی روز گذشته به یمن را تکذیب کرد.
کد خبر : 124445

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه العربیه، ائتلاف عربی در بیانیه‌ای مدعی شد که در عملیات شب گذشته به مجلس عزایی در صنعاء نقش نداشته است.


ائتلاف عربی در این بیانیه گفته که حاضر است با همکاری کارشناسان آمریکایی درباره انفجار در مجلس عزاداری در صنعاء تحقیقات انجام دهد.


به گزارش آنا، به‌دنبال حمله جنگنده‌های سعودی به پایتخت یمن و کشتار 140 نفر، واشنگتن اعلام کرد که در حال بازنگری حمایت خود از ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن است.


همچنین سازمان ملل متحد اعلام کرد در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به مراسم ختم، بیش از 140 نفر کشته و 550 نفر دیگر مجروح شده‌اند. این حمله به محل برگزاری مراسم ختم پدر جلال رویشان، وزیر کشور یمن و از هواداران جنبش انصارالله یمن انجام شد.


در این حمله رویشان از خطر مرگ نجات یافت و آسیبی ندید.


از سوی دیگر وب‌سایت شبکه المیادین گزارش کرد: «عبدالملک مخلافی، وزیر امور خارجه دولت (در تبعید) یمن حملات هوایی شنبه شب به مراسم ختم پدر جلال رویشان، وزیر کشور یمن را محکوم کرد.»


وی با جنایت خواندن این حادثه، در کاربری توییتر خود نوشت: «راه‌حل واقعی پایان دادن به دردهای جنگ (یمن) تنها همان صلحی است که ما به‌دنبال تحققش هستیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته